Kui jagatakse nomenklatuurset ametikohta, on platsis enamasti mehed. Eesti olümpiakomitee presidendi valimised pole siin erand, lõppvooru pääses seitsmest mehest kolm: Jüri, Urmas ja Tõnu. Eks valijadki, alaliitude juhid, on valdavalt mehed ja kui mitte sport ise, siis vähemasti spordi juhtimine üks mehine töö. Kas ka vajalik töö, on iseküsimus.
Kehtivas spordi arengustrateegias seatakse ühiskonnale neli suurt eesmärki, tehes selget vahet liikumise ja spordi vahel. Liikumisharjumuste arendamise, sealhulgas laste omade õige koht oleks küll hoopis rahvatervise arengukavas ja haridusstrateegias, aga peamine on, et see üldse kuskil kirjas on, sest ainult nii on võimalik taotleda ka tegevuse riiklikku rahastamist.
Muude eesmärkidega on keerulisem. Strateegia näeb spordis majandusharu ja tööandjat. Võtab nõutuks. Kui tegu on majandusharuga, siis peaks riiklikul ja poliitilisel tasandil käima arutelu selle üle, kuidas seda väärt majandusharu ekspordivõimeliseks teha ning õiglaselt maksustada.
Aga mitte see, mis praegu EOK ülesannete kontekstis põhiliselt jutuks on: kuidas organiseerida, kindlustada ja kasvatada spordi (ja eriti nn saavutusspordi) riigieelarvelist finantseerimist.
Öeldes, et sport on majandusharu, öeldakse selgelt, et tegu on meelelahutusäri osaga. Pole aga selge, miks seda üht ja sageli kaunis kahvatul tasemel meelelahutust peab maksumaksja ülal pidama. Mitu Eesti profisportlast enda ja oma tugirühma ise ära majandabki? Üks, kaks, viis?
Eesti paremad meelelahutussaated televisioonis koguvad ühe õhtuga hoopis rohkem vaatajaid kui näiteks jalgpalli meistrivõistluste kõik liigamängud kokku. Aga toetust ei saa.