Kodu, kool, kodu, kool. Kuhu me jätame vaba aja tegevuse (huviringid) või lihtsalt olemise iseendaga − enese tundmaõppimise, eneseanalüüsi?
Meie ees on kaks võimalust: esiteks, minna edasi nelja veerandiga, mis rikub meie laste vaimset ja emotsionaalset heaolu; teiseks, viia sisse viies vaheaeg, mis võimaldab aktiivse ja pasiivne õppeperioodi vaheldumist.
Viienda vaheaja mõju võib selgitada kolme huvigrupi näitel – õpilased, lapsevanemad ja õpetajad.
Põgusalt oli eespool juttu õpilaste praegusest olukorrast, kusjuures tasub mainida, et õppeveerandid on nelja vaheajaga süsteemis ehitatud üles järgmiselt: esimene veerand kestab seitse nädalat, teine kaheksa nädalat, kolmas kümme nädalat ja neljas veerand kümme nädalat. Võtkem jälle abiks matemaatika: esimene poolaasta kestab 15 nädalat, kuid teine poolaasta 20. Viies vaheaeg aitab kaasa õpilase rutiinile – perioodilises rütmis saavad puhata nii keha kui vaim. Olulised on mõlemad, sest teada-tuntud tõde on, et terves kehas on terve vaim.
Õpilasega käib kooliga seoses alati kaasas lapsevanem, kes kohtab oma last koduses keskkonnas. Mis võiks olla viiendast vaheajast kasu temal? Põhiline kasu seisneb selles, et tema laps saab regulaarselt puhata, päikesevaesematel kuudel energiat koguda. Teisisõnu, lapsevanem saab viie vaheaja süsteemi abil tervema ja puhanuma lapse.
Mida annab viies vaheaeg õpetajale? Senisest paindlikuma võimaluse oma õppetööd planeerida, vähendades olukordi, kus ka tema on väsinud – õpetajad väsivad sarnaselt õpilastega. Julgen väita, et mida puhanum on õpetaja, seda paindlikum ja mõistvam on ta oma õpilaste suhtes.
Kokkuvõttes aitab viie vaheaja süsteem kaasa õpilase ja õpetaja heaolule (vaimne, emotsionaalne) koolis ja kodus. Julge pealehakkamine pidi olema pool võitu − katsetage viiendat vaheaega ning vaadake, kuidas see mõjub õpilasele, lapsevanemale või õpetajale!