Möödaniku ihalusele viitab aga, et aktuaalsetele popdiivadele järgnesid müüdud koopiate arvult Pink Floydi «The Dark Side of the Moon», biitlite «Abbey Road» ning Miles Davise «Kind of Blue». Eelmisel aastal oli neil plaatidel vanust vastavalt 42, 46 ja 56 aastat. Muidugi ei ole täpselt teada, kui suur osa ostjatest olid (post)millenniumi põlvkonna esindajad ja kui paljud jagasid sünniaastat pigem kolme viimatimainitud albumiga, kuid kas või sõprade vinüülikogusid vaadates torkab silma klassikute olemasolu: vanematelt pätsatud Meloodia väljalasked ning kohustuslikud Led Zeppelin ja The Velvet Underground. Selles kontekstis mõjuvad päriselt eksisteerivad artiklid nagu «Kuidas seletada noortele, kes on biitlid ja miks on nad Spotify’s?» omajagu solvavalt. Aga eks on juba sajandeid oldud kindlad, et noored on täiesti hukas.
Pigem on piiratud silmaringiga hoopis eelnevate põlvkondade inimesed. Eelnevalt mainitud Vevo uuringust selgus lisaks, et üle kolmandiku noortest muusikasõpradest väidab, et nad pole ühegi kindla žanri fännid, ning üle 60% kuulajatest üritab pidevalt leida uut muusikat. Nielseni 2014. aasta uuring leidis, et mida multikultuursema päritoluga Y-põlvkonna esindaja on, seda eripalgelisem on ta muusikamaitse. Näiteks tahavad Lõuna-Ameerika päritolu noored lisaks traditsioonilistele lemmikutele nagu popmuusika ja hiphop olla ühenduses ka oma kodumaa juurtega, kuulates hispaaniakeelset muusikat. Sotsiaalse närviga Z-põlvkonna liikmetele on lai silmaring veelgi tähtsam.
Olles ise üheksakümnendate alguses sündinuna täpselt Y-põlvkonna keskmik, ajas mind teismelisena tohutult närvi, kui küsides uuelt tuttavalt, milline muusika talle meeldib, sain vastuseks midagi nõnda umbmäärast nagu «ah, mulle meeldib kõik». Tavaliselt võis sellest järeldada, et tegelikult ei tea ta muusikast midagi. Tänapäeval suhtun pigem skeptiliselt inimesesse, kes armastab kirglikult vaid ühte tüüpi muusikat ning suhtub lausa vaenulikult kõigesse muusse või alavääristab teistsuguse stiili austajaid. Võib-olla mängib suhtumise muutuses oma osa teenage angst’ist väljakasvamine, aga kättesaadavus on võtnud ära vajaduse otsustada, millise muusika sõber sa nüüd täpselt oled. Enda jaoks võõra ja uue artisti albumisse mitmekohalise rahanumbri investeerimine ei tundu just eriti ahvatlev ning ka seni mitte meeldinud muusikastiilile keskenduva raadiosaate kuulamine on paras eneseületus. Nüüd on inimesel, kes on seni eeldanud, et ta vihkab kantrit, võimalik väikese guugeldamise ning paari Youtube’i lingi abil avastada, et Dolly Parton sai kuulsaks millegi muu kui oma välimuse tõttu. Just sellises maailmas on suur osa millenniumilapsi pea kogu oma elu elanud.