Eestis on viimasel ajal hakatud turvalisust mõtestama rändekriisi ja välismaalastega kaasa tuleva ohu kaudu. Samas on võimalus, et turvatunnet ja tulevikus võib-olla ka reaalset turvalisust hakkavad ohustama hoopis meie enda inimesed, kes võib olla õilsatel eesmärkidel, teisi siinseid inimesi hirmutavad või seaduse piiridest üle astuvad. Koos politseiga vabatahtlik turvalisuse tagamine on mõistlik ja kasulik, omatahtsi õigusrikkujate otsimine võib aga tuua ettearvamatud tagajärjed.
Veelgi taunitavam on aga tõsiasi, et inimesi tänaval hakatakse lihtsalt selekteerima nahavärvi või riietuse alusel. Me tegelikult ei taha ju, et meile tööle või õppima tulnud, või siin kodu rajanud teisest rassist inimene peaks olema murelik sellepärast, et poest näiteks jäätist ostes keegi lihtlabaselt teda lööb või ähvardab. Tema nahavärvi või päritolu pärast.
Samas ei tohi alahinnata migratsiooniga kaasnevaid ohte. Alates kultuurilistest erinevustest, mille ühtlustumine ongi võimalik ainult teatud ulatuses kuni selleni, et kuigi elamisloa andmisega kaasneb alati ka taustakontroll ja pagulasstaatust andes hinnatakse julgeolekukaalutlusi eriti põhjalikult, ei ole kunagi välistatud, et mõni välismaist päritolu inimene ikkagi seaduse vastu eksib. Aga sama kehtib ka meie koduste inimeste kohta. Häid ja halbu inimesi, ausaid ja ebaausaid, seadusekuulekaid ja aferiste on iga rahva seas, sõltumata inimese soost ja rassist, usust või kultuurist.
Politsei jaoks ei ole kuritegevusel rahvust. Igale õigusrikkumisele reageeritakse ja välismaalasele pole rohkem lubatud kui kohalikule inimesele ega vastupidi. Me oleme valmis selleks, et turvalisuspilt võib muutuda nii võõravihast ajendatud rünnakute kui ka sisserännanute toimepandud kuritegudega seoses. Kultuuride erinevus toob kaasa ka muutused politseitöösse. Ilmselgelt toob kogemus erinevate kultuuridega välja vajaduse nendest kultuuridest rohkem teada: kuidas ühes või teises kultuuriruumis käitutakse, millised on tabud, millised head kombed.