Alaealiste alkoholi kättesaadavuse osas tuleb teha põhjalik uuring (näiteks kasutada testoste), kust nad seda ostavad, mida ostavad, sest siis on võimalik ka täpselt suunatud vahenditega selle vastu võidelda. Ei ole vaja populistlikult hakata osa poode sulgema, vaheseinu ehitama või telereklaami keelama. Alaealistele alkoholi müümise suhtes võiks kehtida nulltolerants, seda nii müüjate kui ka «sõbralike» täiskasvanute osas, kes noorte eest ostu sooritavad.
Üsna ilmne, et Eesti keskmise alkoholitarbimise viivad üles liigtarvitajad. Neile ei mõju loomingulised alkoholivastased väli- ja telereklaamid, mida viimastel aastatel vorbitakse. Reklaamid on suunatud inimestele, kellel ei ole probleemi ning tegelikult on piltide asemel vajadus korralike abiprogrammide järele.
Aeg on luua aktsiisina kogutud summadest abifond alkoholismi käes kannatavatele inimestele ja nende perekondadele. Näiteks eraldades makstud aktsiisist kasvõi mõne protsendi ehk 5-6 miljonit eurot aastas rehabiliteerimisse ning inimeste tagasitoomisse. Täna ei ole mitte ühtegi kohta, kuhu saaks perekond oma murega pöörduda. Palun vabandust, aga Wismari ei ole see koht, kuhu inimesed oma murega pöörduvad, pigem kannatakse ja ollakse häbis ja mures üksi.
Kas oleks ehk aeg määratleda väga kitsalt ja väga täpselt, mida on üldse alkoholipoliitikas vaja muuta ja kuidas seda ühiselt teha saab? Eriti selles valguses, et meie põhjanaabrid mõtlevad hoopis alkoholipoliitika liberaliseerimisele. Uus Soome alkoholiseadus, mis on plaanis jõustada 2017. aastal, pikendab kauplustes alkoholimüügi aegu ning loobutakse keerulisest veini ja õlle kategoriseerimisest A-, B- ja C-klassidesse, mis on eriti koormavad olnud restoranidele ja baaridele. Ilmselt leitakse sealt, et keelamine ja piiramine ei aita lahendada probleeme, millega ka Eestis silmitsi ollakse.