Veeklaasi võib alati näha pooltäis või pooltühjana. On aastaid, kus polnud hea õigusloome tava seisukohalt midagi positiivset peaaegu olnudki, seevastu praaki leidus mägede kaupa, nii et valiku tegemine, milline on siis kõige halvem seadus, osutus üpris keeruliseks. Mullust aastat vaadates pole pilt kaugeltki nii sünge. Head õigusloome tava tuletatakse avalikes sõnavõttudes sageli meelde ja selle põhimõtteid arvestatakse.
Leidub ridamisi häid näiteid, kus õigusloomes tehtavad muutused on olnud läbipaistvad ja põhjendatud, avalikkust on kaasatud ja eelnõud pikalt ette valmistatud. Näiteks põhiseaduse muutmine valimisea langetamiseks kohaliku omavalitsuse volikogu valimistel, mille kiitsid heaks kaks järjestikust riigikogu koosseisu, läbis kõik avaliku arvamuse kujunemise etapid. Meie hästi töötanud põhiseadust ei tohikski kergekäeliselt torkida.
Nii žürii poolt parimaks valitud kodakondsuse seaduse muutmine kui ka rahvahääletuses võitjaks tulnud kriminaalmenetluse seadustiku muutmine kõnelevad hoolimisest ja kooskõlast avaliku huviga.
Parima ja halvima seaduse konkurss peegeldab üsna selgelt, millises vahekorras on poliitikute sõnad ja teod.
Kuid endiselt on õigusloome meepotis tõrvatilku. Hea õigusloome tava ütleb, et õigusloome peab olema etteaimatav, kaasama asjasse puutuvaid ja põhinema mõjude analüüsil. Mullu halvimaks kuulutatud sotsiaalmaksuseaduse, tulumaksuseaduse ja teiste seaduste muutmise seadus patustas korraga kõigi punktide vastu. Kiirkorras tõsteti majutusasutuste käibemaksu ning aktsiisid kerkisid kohati kuni kümme korda. Õigusloomeprotsessi juhtisid terve mõistuse asemel vastutustundetud valimislubadused.