Ja veel teine kodumaisem siduspunkt, mis on meie jaoks veelgi olulisem ja see puudutab nn 0-bürokraatiat. Eksivad need, kelle ramm katkes nn tobedate ankeetide läbilugemisega ja mõne andmevälja ühitamisega. 0-bürokraatia protsessi tervikmõte on ikkagi kogu riigi teenuste revisjon ja sisult ebaoluliste protseduuride kõrvaldamine.
Ja olgem ausad – nn ühistranspordi ja taksonduse reeglites on palju sellist, millel tegelikku mõju ei ole, mis ei tõsta teenuse kvaliteeti, usaldusväärsust, turvalisust, sest neid nõudeid ei olegi võimalik põhjus-tagajärg-seoses kontrollida. See on näiline siblimine, millest on täna ükskõik milline tehnoloogiline lahendus märksa tõhusam. Ma ei hakka isegi nn sadade või tuhandete piraattaksode teemal aega raiskama.
Seega pakub ka nn sõidujagamisteenuse arutelu võimaluse lihtsustada kogu seda kohustuste rida, anda inimestele ja usaldusele hoopis teine mõõde ning lõigata vahelt riik oma siblimisega välja. Kui autojagajatel kõlbab nende autodega oma lapsi kooli ja lasteaeda vedada, siis kõlbab ka meil nendega sõita, sest liikluses ongi sellised sõidukid. Mis aga puudutab mõne üksiku autofirma ootusi, et Eesti peab peatama maailma ja võtma inimestelt valikuvõimaluse, sest nemad on otsustanud oma autoparki ja kaubamärki täiesti ebamõistlikel tingimustel autojuhtidele frantsiisida, siis vabandust väga, see kadu tuleb vastu võtta konkreetselt ettevõtjal, kui ta ei suuda kohaneda ja oma teenust konkurentsivõimeliseks tuunida, mitte aga kogu Eesti majandusel.
Tasub tutvuda kas või häälekalt nõudmisi ja proteste esitanud Tulika frantsiisitingimustega, et aru saada, miks nendega ei peaks nõustuma ükski autojuht, samuti ei peaks sellest lähtuvat ainuvõimalikuks pidama kliendid, ammugi mitte riik.
Seega rohkem innovatsiooni, rohkem start-up'likku mõtlemist, rohkem tervet mõistust, läbipaistvust ning avatust ja õiget ajastust! Sellised võimaluste väravad avanevad meie ees ainult hetkeks.
Artikkel peegeldab autori isiklikke seisukohti.