Suitsiidiepideemia järel kokku kutsutud uurimisrühm leidis, et need kaks fenomeni võivad olla seotud. Uurijad juhtisid nimelt tähelepanu Penni näoks kutsutud nähtusele, mis oli ülikoolilinnakus niivõrd levinud, et sellest tehti komöödiaetendustes sketše. «Penni nägu» on üleüldine arusaam, et tudeng, kes tahab oma ülikoolile au teha, peab õppima viitele, osalema aktiivselt ülikoolielus, tegema sporti, pidutsema rajult – ühesõnaga, olema igas aspektis täiuslik – ja tegema seda ilma mingi nähtava vaevata.
«Keegi ei taha olla ainuke, kellel on raskused, samal ajal kui teised on edukad,» ütles Penni tudeng Kahari Kenyatta intervjuus New York Timesile. See arusaam tekitabki nõiaringi, kus iga läbikukkumine, ükskõik kui väike, muutub ülioluliseks, sest pealtnäha läbikukkujaid Pennis ei ole. See on põhjus, miks Pennis töötavad psühholoogid kirjeldavad, kuidas tudengid lähevad paanikasse kui nad saavad eksamil B või kui nende elus juhtub midagi, näiteks ootamatu armumine või äkiline huvi võrdleva kirjanduse vastu, mis nende aastaid ette valmistatud eluplaani segi paiskab.
Kathryn Dewitt, teine Timesis intervjueeritud pennsylvanialane, oli nii harjunud oma elu planeerimisega, et ta uuris enne enesetapukatset järele, kas surnud tudengite vanematele makstakse õppemaks tagasi.
«Helikoptervanemate» lapsed
Ameerika noorte edukultust on sageli analüüsitud läbi nn helikoptervanemate prisma. See lugu on umbes järgmine: juba lapsest saati hellitatakse rikaste ameeriklaste võsukesed lootusetult ära. Kogu koolisüsteem on üles ehitatud auhindadele ja kiitusele, mingit võistluslikkust pole ollagi. Ülikooli ajaks harjuvad lapsed ära sellega, et nad on alati parimad, saavad karika oma saavutuste eest isegi siis, kui nad kuigi palju ära ei tee.