Möödunud aastal lahvatas seakatk, mille osas riiklik ohjamine oli pehmelt öeldes nõrk. Lihatööstus ja seafarmid ootasid lahendusi ning just kriisiolukordades peaks riik appi tulema ja õigustama oma rolli ettevõtjate ees.
Piimahinna allajäämine omahinnale põhjustas kriisi piimasektoris. On jäänud mulje, et põllumajandusettevõtjate ainsaks võimaluseks riigipoolsele toele, milles enamasti loodetakse läbirääkimissuutlikkust Brüsselis ja võrdseid võimalusi teiste Euroopa Liidu farmeritega, on minna Toompeale meelt avaldama, mis on alandav ja ressurssi raiskav.
Alkoholireklaami keelustamine ja aktsiisitõus pani sektori ettevõtjad nördima, et neid isegi ei kaasatud arutellu, milles oleks võinud oma seisukohti ja tagamaid avada. Kuidas laheneb Estonian Airi pankrotikaasus, Ida-Virumaa üleilmse naftahinna langusega seotud koondamisprobleemid ja millised on lahendused, näitab aeg.
Suhtumist näitavad aga teod. Eelmisel aastal tundsid paljud ettevõtlusega seotud inimesed end isegi solvatuna, kui maksu- ja tolliamet alustas firmaautode kontrollimist spordikeskuste juures. 1000-euroste arvete deklareerimiskohustust esitas maksu- ja tolliamet kui suurt läbimurret, mis petturite elu raskendas ja riigile laekumata maksuraha sisse tõi. Viimane ei pruugigi olla vale, aga vale on seejuures eeldus ja suhtumine, et ettevõtjad on sulid ning oma käitumisega jätta mulje, et riigi ainus funktsioon on ettevõtlusest raha kätte saada.
Üllatav oli aga veebruari alguses maksuameti välja tulemine ideega vabastada ettevõtjad deklaratsioonidest, mis aitab ettevõtjatel kokku hoida nii aega kui raha ning on sammuke edasi vähendamaks niigi metsikut bürokraatiat. Samuti on igati tunnustatav maksuameti suhtumise ja kontseptsiooni muutus, et edaspidi ei annaks mitte ettevõtja statistikaaruandeid riigile, vaid riik kasutab kogutud andmeid ka ettevõtjate hüvanguks, andes ülevaateid sektoraalsest olukorrast ning jagades infot ja nõuandeid, milliseid majandusotsuseid ja miks olemasolevate andmete taustal teha saaks.