Küsimus pole selles, kui palju enam on nad edukad tänu sotsiaalmeediale – selle teada saamiseks oleks vaja võrdlust olukorraga ilma sotsiaalmeediata, ent seda pole võtta. Küsimus on põhimõttelisem: mida ette võtta ja kelle asi see peaks olema?
Google’i, Facebooki ja Twitteri esindajad olid läinud nädalal Briti parlamendikomisjoni ees aru andmas. Briti terrorismivastase komitee hinnangul on need kolm olnud kõike muud kui abivalmid jagama infot ekstremistlike ja terroristlike ilmingute kohta internetis. Pigem vastupidi: briti politsei hinnangul õõnestavad internetifirmad sihilikult terrorismivastaseid uurimisi, keelduvad üle andmast tõendeid kahtlustatavate kohta, pigem teavitatakse kahtlustatavaid selle kohta, et nad on sattunud jälgimise alla.
Etteheiteid on rasked, hoolimata nende üldisest iseloomust – Twitteri puhul vastavad need tegelikkusele sagedamini, Facebooki puhul sõltub ettevõtte käitumine enam tegutsemispiirkonnast, Google’i jaoks pigem uurimise sisust –, ja ettevõtted ei ole mitte üksnes valitsuste, vaid aina rohkem ka avalikkuse olulise surve all. Terrorism on üks neist valdkondadest, kus privaatsuse ja turvalisuse vahel valides saab turvalisus rohkem toetajaid. Seetõttu on sotsiaalne vastutus, millest sotsiaalmeediaga seoses aina valjemini rääkima on hakatud, muutunud ettevõtetele osaks ärimudelist. Raske on jääda edukaks, kui seda ollakse millegi muu arvel, mis on avalikkusele – ja olulisele hulgale kasutajatele – oluline.
Küsimus on, mida teha. Terroristliku sisu automaatne tuvastamine ei tööta, vähemalt mitte piisavalt hästi. Järelikult on selle avastamiseks vaja inimesi.