On ohtlik, kui selline grupp paneb inimesi uskuma, et seaduslike vahenditega enam ei saa ja nüüd on tarvis jõudu «altpoolt». On ohtlik, kui sellisele mõtteviisile tekib poolehoidjaid. Kurb öelda, kuid ka meil esineb usku pätimoraali õigsusesse, mille aluseks on rusika tugevus. «Lööme raisad maha või peksame läbi, siis läheb elu paremaks!» Aga ei lähe, sest uusi nn raisku tuleb kogu aeg juurde, ja uusi põhjusi, miks teisi peksta, leiab ka.
Küsimus ei peitugi selles, millest indiviidi tasandil selline pätimoraal tuleb, sest vastus on olemas: isiksuse kõverusest, s.o. suundumusest suunata oma hädad väljapoole, teistele inimestele või mingile grupile – teised on süüdi! Küsimus on selles, et kui pätimoraal ühiskonnas mingisugustki kõlapinda leiab, siis miks? Märksõnad, mille üle arutada, võiksid olla pettus, hirm ja harimatus. Pettus on vahest kõige tugevama mõjuga. Kui oma eesmärke näidatakse pühana ja toimimisviise õilsana, kui kusagilt ei paista, et võidakse ka agressiivsed olla, siis inimesed usuvadki, et tegu on õilsa üritusega. Tekib kujutluspilt korralikest inimestest, kes kõnnivad grupis tänaval ja ilma liigse vägivallata hoiavad korda. Muide, kas see mitte ei peaks meie politsei töö kirjeldus olema?
Sõna «hirm» tähendab siin mõtteid ja mõtteviisi, mis inimest midagi kartma sunnib. Indiviid ei mõista sageli, et tema uskumused võivad olla täiesti valed. Hirm selle ees, et varsti «on nad... ja siis...» peidab endas liialdavat pettust: «Nad kõik on vägistajad!» Pole õpitud, et liialdamine on enamasti pettus; et üksiku põhjal ei saa teha üldistust terviku kohta; et inimesed on erinevad ja mõtlevad erinevalt; tahetakse lihtsat seletust, kuna mitmetähenduslikkus ja keerukus tekitab mõneski ärevust või hirmu – keeruline mõeldakse lihtsaks –, nad kõik on halvad. Eespool nimetatu võib luua ettekujutuse, et nn sõdalaste gruppide teke on hea või vähemasti pole selles midagi halba.