Vaadake, seni turvavöö kinnitamist põlanud lugejad: buss on suur metallist kast, mis püsib küll hästi teel, aga kui ta juba hakkab kraavi kalduma, siis on parimalgi juhil väga keeruline midagi päästa. Turvavööta inimene põrkab siis mööda rauast kasti ja vastu selle toole ning teisi inimesi nagu rümp. Kui turvavöö on kinnitatud, jääb ta aga lihtsalt tooli külge rippu.
11 päeva jooksul on Tartu–Jõhvi maanteel toimunud kolm ränka liiklusõnnetust, inimvigastuste ja ühe hukkumise peamiseks põhjuseks on kinnitamata turvavöö, õnnetuste endi põhjuseks aga libe tee. Miks on tee olnud sel rahvusvahelisel magistraalil kolmel korral dramaatiliselt libe, vajaks põhjalikumat analüüsi ja vajadusel süüdlaste karistamist.
Kordame nüüd need kolm näitlikku õppetundi üle. Ülemöödunud reede öösel juhtus Ida-Virumaal õnnetus Lux Expressi bussiga, mis sõitis teelt välja. Vigastada sai 12 inimest, neist kaks raskelt. Arstid pidid amputeerima käe. Ettevõtja Mihhail Tsarjov ei saanud viga, sest tema oli turvavööga kinnitatud. Õhtulehele kinnitas ta, et vasakus bussipooles istunud kukkusid bussi küljele kaldumise järel paremale poole alla, sest neil oli turvavöö lahti.
Läinudreedese õnnetuse tagajärgi juhtusin ise pealt nägema. Jõhvi maanteel enne Aovere risti seisis kahel pool teed kaks kortsus autot. Autod olid küll kõvasti räsida saanud, ent uskusin, et kõik jäid siiski ellu. Kahjuks eksisin – ühel tagaistmel viibinul oli turvavöö kinnitamata, tema paiskus autost välja ja sai surma. Ellu jäid need, kel oli turvavöö kinni.