Evelyn Kaldoja: lendamise kunst

Evelyn Kaldoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Evelyn Kaldoja
Evelyn Kaldoja Foto: Liis Treimann

Ärge kartke Ryanairi. Äsja Tallinnas alustanud Iiri lennufirma pole mingi hullem koll kui näiteks juba mitu aastat Eestis tegutsev Easy Jet või lõunanaabrite Air Baltic.

Minu eilsed katsetused nende kolme broneerimissüsteemides näitasid, et pileti alghinnale tuleb lisatasusid juurde kõigi kolme puhul, kusjuures Ryanairil olid need kõige tagasihoidlikumad. Absoluutselt vältimatud lisakulud nende puhul olid 6-eurone veebis registreerimise tasu ja 5-eurone administreerimiskulu. Easy Jeti piletihinnale lisandusid veel 5,95 eurot broneerimistasu ja 6 eurot krediitkaardiga maksmise tasu.

Air Baltic seevastu küsis juurde 32 eurot kütusetasu, 3,36 eurot reisija lahkumise ja julgeoleku tasu ning 5 eurot tehingutasu. Valikulistest võimalustest üritavad kaks esimest ettevõtet, kus piletitel kohanumbreid pole, veel pähe määrida näiteks esimesena pardale minemise tasu, mis Ryani puhul on 4 ja Easy Jeti puhul 8,5 eurot. Kõik kolm küsivad äraantava pagasi eest 15–20-eurost ettemaksu ja hirmutavad märksa suuremate tasudega lennujaamas tuvastatava ülekaalus pagasi eest.

Lennupiletite ostmisest on saanud lihtsalt peen kunst, mille loominguline valdamine võimaldab tõesti soodsalt reisida. Enne piletite soetamist tasuks lihtsalt varuda aega ja säästlikku mõtlemist.

Esiteks võiks endale meelde tuletada, et me ei lähe lennukisse elama, vaid veedame seal kõigest paar tundi sihtkohast sihtkohani. Keegi ei eelda ju näiteks, et Tartu-Kuressaare bussi piletihind sisaldab ka lõunat, klaasi punast veini ja värsket Wall Street Journalit. Mis siis, et seal kulub kauem aega kui Tallinnast Milanosse lennates. Samadel põhjustel pole tegelikult vahet, kas sa istud lennukis akna või vahekäigu kõrval. Koleerik võib muidugi rahuldada oma tormamise ja rüselemise vajadust, kartmata, et rahulikult istudes tunglejate massi hõrenemist ootav flegmaatik kohata jääks. Lastega reisijad lastakse niikuinii esmajärjekorras peale.

Teiseks võiks alati kaaluda, kas reisile peab kaasa võtma kogu oma maise vara või annaks tegelikult vajalike asjade hulka piirata ühe mõistliku seljakotitäieni, mille saab võtta käsipagasisse. On ka hiljem sihtkohas kergem ringi liikuda.

Kolmandaks soovitan alati jälgida mitte­odavlennufirmade sooduspakkumisi. Nende üheosaline kohanumbrit ja äraantavat pagasit sisaldav pilet võib tulla odavam kui lisadega odavlend kolkajaama. Mittehädavajalike boonustena pakuvad Lufthansa, LOT ja Czech Air teile turistiklassis sooja sööki, alkoholi ja värskeid ajalehti, Estonian Air värskeid ajalehti ja väikest snäkki ning Finnair sooja sööki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles