Nimetatud meetme abil ei lahendata probleemi, vaid selle tagajärge. Ebavõrdsus saab alguse juba algkoolis ja süveneb aastatega. Põhikooli katkestajate hulgas on poisse tüdrukutest kordi rohkem. Ühelt poolt on põhjuseks kindlasti õppemeetodid, mis näivad sobivat tüdrukutele enam. Teisalt ei tasu unustada, et hariduslike erivajadustega laste seas on proportsionaalselt rohkem poisse. Põhikooli lõpuks avanev pilt kirjeldab meie haridussüsteemi suutmatust pakkuda adekvaatset abi neile, kes võiks piisava ning oskusliku toe korral akadeemiliselt edukad olla. Jääb üle vaid ühineda nende üleskutsetega, kes soovivad probleemi lahendada, või - veelgi enam - ennetada.
Eraldi nimekirjad tekitavad tüdrukutes ebavõrdustunde. Õigustatult. Võib olla üpris demotiveeriv, kui tüdruk, kes sisseastumiseksamil saab rohkem punkte, jääb ukse taha ning tema klassivend astub sisse. Veelgi enam – tagajärjeks võib olla kibedus ja vaen. Pikemas plaanis võib säärane samm mõjuda sugudeülesele püüdlusele võrdsete võimaluste eest üpris destruktiivselt ning tagajärjeks on vaid jõudu juurde saanud sugudevaheline võitlus täieliku võrdsuse nimel. Kuna selline inimestevaheline võrdsus ükskõik millistes kategooriates (vrd silmavärv või vanemate sotsiaalmajanduslik staatus) pole võimalik, viib see lõpuks ikka vaid ummikseisu.
Kuid peamine häda on siiski järgnev. Kui soo järgi jaotatud nimekirjad lahendavad probleemi gümnaasiumis, siis mõõdavad sisseastumiseksamid valesid karakteristikuid. Oletame, et kool X võtab sisseastumiseksamite järel vastu 50 parimat poissi ja 50 parimat tüdrukut olukorras, kus poiste tulemused keskmiselt on tüdrukute omast madalamad. Kolme aasta pärast saaksime näha, kas gruppide tulemustes on erinevusi (mõõdetagu siis keskmist hinnet, eksamitulemusi või hilisemat pääsu kõrgkooli). Juhul, kui erinevusi pole, tekib küsimus, kas sisseastumisel hinnatav tunnus on täpne edukuse ennustaja gümnaasiumis. Põhimõtteliselt erinevad vaatenurgad, kus me arvame, et gümnaasiumis õppimise õigus peaks olema neil, kes olid põhikoolis tublid õpilased (minevikku vaatav lähenemine), või neil, kellel on potentsiaal gümnaasiumiõpingutes edukas olla (tulevikku vaatav lähenemine).