Jagamine kui distributsioon on riigi põhijoon enam-vähem riigi sünnist saati, ent maksimaalse mõjukuse omandas see tsentraliseeritud riigi väljakujunemisega. Ulatuslikku maksude kogumist keskvalitsuse kassasse ja selle ümber- või väljajagamist valitsuse poolt on peetud modernse heaoluriigi ummikussejooksmise üheks peamiseks põhjuseks. Teisalt on maksumonopol jätkuvalt riigi põhitunnus, mida lapsedki koolis õpivad; samuti on maksukogumise tõhusus riigile omamoodi kvaliteedimärk. Riik, mis ei suuda makse koguda, on läbi kukkunud.
Edukas maksukogumine pole ainult haldussuutlikkuse küsimus, see näitab ka rahva usaldust riigi vastu. Rahvas tahab makse maksta siis, kui tunneb, et maksuraha kasutatakse nende elukvaliteedi tõstmiseks. Just see avalikkuse toetus võimaldab Taanil ja Rootsil maksumäärasid kõrgel hoida. Seal, kus rahva ja valitsejate suhted vastastikku nii toetavad pole, seisab distributiivne võim probleemide ees. Rahvas läheb protestivaimu täis, kuid õnneks on arenenud riikides ülekaalus loov protest – kui riik töötab halvasti, siis korraldavad inimesed oma elu ise, kodanikualgatuse korras. Nii sünnibki jagamise kolmas vorm – sharing ehk kooskasutamine.
Hiljutises Foorumis pakkus üks teravmeelne televaataja välja luua järjekordade käes vaevleva riikliku ravisüsteemi kõrvale Arstify – Taxify analoog, kus ravija ja patsient ise omavahel kokku lepivad, kus ja kunas kohtuda.
Individualismi nõrgenemine
Kuigi sotsiaalteadlased on ennustanud individualistlikke hoiakute tugevnemist ühiskonnas, näeme tegelikkuses pigem vastupidist. Eriti ilmneb see megapolistes, kus üksikuid inimesi ja jõukust leiab keskmisest rohkem. Erakluse pinnalt on tekkimas kooskasutuslinnad (shared cities), kus Airbnb kaudu jagatakse kodu, Uberi kaudu autot ning kus isegi jalgratast pole enam mõtet omada, sest seda saab avalikust hoidikust vajaduse korral võtta. Üksildast eraelu kompenseeritakse sellega, et jagatakse avatud linnaruumis tänavatoidufestivale, võimlemis- ja aeroobikaseansse jne.