Lõpetuseks esitan osa minu vestlusest kolmandas klassis õppiva lapselapsega. Laps õpib koolis, kus kodutöid antakse sageli, ning aeg-ajalt on temagi kurtnud väsimust ja tüdimust neid tehes. Vestlusest koorus aga üpris mitmetahuline pilt, mis kinnitas tõsiasja, et innustunult õpitakse siis, kui tuntakse ennast hästi, kui õpitav on jõukohane ning endal on võimalus otsustada, kuidas ja mida teha. Samuti viitasid vastused sellele, et kodutöid andes on võimalik seda olukorda saavutada.
Mina (M): Räägime natuke kodutöödest. Mida sa arvad, kas need on huvitavad või igavad?
Tema (T):Oleneb kodutööst.
M: Missugused on huvitavad?
T: Need, mis antakse pikema aja peale. Kui ma saan mõtelda, mida teha, otsida arvutist materjale ja pilte, lugeda ja töö kokku panna. Kui ma saan ise oma tööd kujundada, see on nii vahva!
M: Kas õpetaja ütleb, mida te peate tegema?
T: Ta annab teema, aga meie saame ise valida, mida me täpsemalt teeme. Ta räägib, kust materjali otsida.
M: Aga missugused kodutööd on igavad?
T: Need, mis on rasked ja millest ma aru ei saa. Aga mõnikord on olnud ka nii, et isa seletab mulle need tööd ära nii, et ma aru saan, ja siis nad on olnud täitsa huvitavad.
M: Kui sa mõtled tagasi kodutööde tegemisele, siis mis tunne sul nendega seoses meenub? Kas see on rõõm, huvi, elevus, igavus, tüdimus või veel midagi muud?
T: Oleneb sellest, kuidas päev enne on olnud. Mõnikord olen ma koolist tulles nii väsinud, et ei jõua ega taha midagi teha. Kui nii ei ole, on kodutöid täitsa huvitav teha.