Minu lähikondlased on olnud juba aastaid veendunud, et olen astunud mingi segase ususekti liikmeks, ja kuna ma ei söö peaaegu üldse liha ning tarbin viimasel ajal ka üha vähem muid loomseid toiduaineid, on nad kindlad, et sellist käitumist ei saa normaalseks pidada ja neil tuleb mind igal võimalusel ümber veenda, enne kui ma selle lolluse tõttu otsad annan. Terane vanaema püüdis meelitada mind veel mõni aasta tagasi vorstivõileiba sööma väitega, et selles ei ole ju peaaegu üldse liha.
Taimetoitlust ja veganlust nähakse tihti askeetliku – lausa religioosse – elustiilina ning arvatakse, et seda saab praktiseerida vaid halastamatu enesekontrolli ja -piitsutamise teel. Ma ei saa kuidagi salata, et verine steik või korralik Boeuf à la tartar võib mul vahel suu vett jooksma ajada, ja ma ei varja, et aeg-ajalt ma neid endale ka luban, aga see ei takista mind kuidagi 90% juhtudest ainult taimset toitu söömast ega arvamast, et liha-, muna- ja piimatööstust tuleb praegusel kujul ilmtingimata boikoteerida.
Oma lähtepunkti selgituseks ütlen, et ma ei arva, et vaielda on vaja selle üle, kas inimesel on üleüldse eetiline liha süüa ja loomset päritolu toorainet tarbida – tegude eetilisuse määrab kontekst ehk ilmselt pole ma ainuke, kellel karvad turri tõusevad, kui kuulen kedagi mingit järjekordset absoluutset tõde kuulutamas. Küll aga usun, et taimetoitlastel ja veganiliikumistel on praegu natukene rohkem «õigus» kui paljudel teistel, kes lähtuvad oma tõekspidamiste kujundamisel ainult isiklikest maitse-eelistustest ja harjumustest. Ühesõnaga, jätame küll kohe kõrvale argumendi, justkui loomade kasvatamist ja küttimist peaks põhimõtteliselt ebaeetiliseks pidama, aga vaatame seda küsimust pisut relativistlikumast vaatepunktist, et mõista, miks oleks vaja võtta tänapäeva maailmas sellega seoses omaks siiski uued arusaamad.