Arvasin 2003 ja arvan ka nüüd, et eestlastel on oma tugevalt teistsugune sõnum liberalistlikule läänemaailmale, kus rahvuslus on muudetud suletuse ja sallimatuse sünonüümiks. Nimelt eesti rahva ajalugu ning meie riigi olemasolu ise tõestab, et rahvuslus võib ja saab olla avatud, et on võimalik püsida ja omanäolist kultuuri edasi kanda ka erinevate maailmade ja kultuuride ristumisteel. Meie oma taani-rootsi-saksa-vene kogemus on näidanud, et võõrmõjud ei pruugi vaid vaesestada, vaid võivad ka rikastada ning meil on olemas sajanditepikkune kogemus, kuidas selle imega toime tulla.
Üleilmse Eesti võrguvärava «Minu inimesed» ideed elluviivalt töögrupilt on Tsahkna omakorda laenanud Eesti suuremaks tegemise mõtte, idee, et meid ei tohiks rahvusena piirata territoorium, et peaksime väärtustama ja arendama üleilmset eestlust. On positiivne, et vähemasti üks valitsuserakond on jõudnud selle äratundmiseni, loodame, et teoreetilistest teesidest jõutakse konkreetsete tegudeni. Ühest napivõitu rahvuskaaslaste programmist, kust näpuotsaga antakse natuke raha eesti keele õpetamiseks välismaal ja paari arhiivi korrastamiseks, ei piisa nende saja- kuni kahesaja tuhande eestlase organisatsioonilise tegevuse toetuseks, kes välismaal tegelikult üleilmset eestlust ülal hoiavad ja arendavad. Nad teevad seda enamasti puhtast õhust ja armastusest. Kõigepealt tuleks hakata näiteks toetama väliseesti ajalehtede ilmumist välisriikides, mis on esmane ja elementaarselt hädavajalik Eesti kogukondi kooshoidev kanal ja suhtlusvahend välismaal.
Tõsi, Tsahkna esitas ühe täiesti uue – Eesti e-kodaniku programmi idee, kuid jättis selgitamata, mis alusel kodakondsust jagataks. Ainsa eeldusena nimetas ta, et «need inimesed jagavad kõige fundamentaalsemaid väärtusi – arusaamu sellest, mis on hea ja mis on halb». Kas siis kõik need, kes järgivad näiteks kristlikku kümmet käsku, võiksid saada Eesti e-kodanikeks? Kas tõesti kõik, kes pole tõestatult kriminaalid, võiksid tulevikus saada Eesti e-kodakondsuse?