Postimees 1928. aastal: 6000 hobust jääd lõhkumas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäämurdja Suur Tõll saadeti Lennusadamast pidulikult teele. Kaks puksiiri aitasid auväärses eas laeva Paljassaare sadamasse dokiremonti.
Jäämurdja Suur Tõll saadeti Lennusadamast pidulikult teele. Kaks puksiiri aitasid auväärses eas laeva Paljassaare sadamasse dokiremonti. Foto: Küllike Rooväli

Eile algas Eesti vetes õieti päris jää hooaeg, sest «Suur Tõll» astus oma 6000 HP masinatega tegevusse. Lahkudes kl 11. e. l. Tallinna reidilt, võttis kursi Osmussaarele, jättes Tallinna reidile laevateeks avara kaanali.

Meie lehe esitaja pööras mereasjanduse peadirektori ins. Aviku poole, kes praeguse seisukorra ja võimalikkude jääolude kohta eeloleval talvel järgmist seletas:

«Suur Tõllu» tegevusse astumine täna ei ole mitte niivõrd tingitud tugevast jääst, kuivõrd sellest, et «Tasuja» pidi Tallinna tulema, et süsa peale võtta, et siis uuesti merele minna. Praegu seisukord on järgmine: Soome laht on jääkatte all. Osmussaare-Hango liinil jääpaksus ulatub 4 tollini, kuid mida enam ida poole, seda paksemaks läheb jää. Tallinna reidil näiteks on jää juba 5-7 tolli. Jäälõhkuja peab praeguse jää seisukorra juures laevadele vastu minema kuni Osmussaareni, mis on 55 miili ehk 95 km Tallinnast. Praegusest jääst saab «Tasuja» veel oma jõuga jagu. «Suur Tõll» tuleb sellepärast jälle Tallinna tagasi, kui «Tasuja» sütega varustatult merele läheb, sest nüüd, kus iga päev olukord merel raskeks võib kujuneda, võib jäälõhkuja ainult täie süte varustusega merel olla. Kui pakane ja vaiksed ilmad edasi kestavad, siis ennustab see Soome lahes igatahes raskeid jääolusid. 25.01.1928

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles