Äramärkimist väärib eksperiment firmaautode käibemaksustamisega, mis ei toonud loodetud tulemust. Jällegi otsiti silmakirjalikult ettevõtjate käitumise suunamise ettekäändel eelarvelisi lisavahendeid. Kui soov oleks olnud muuta hoiakuid ühiskonnas, tulnuks näidata eeskuju ja sarnaselt maksustada ka riigikogu liikmete autode kasutamine.
Uuest aastast soovib valitsus suurendada kordades erinevaid trahve [valitsus otsustas, et 1. märtsist on väärteotrahvide eest ette nähtud arvestuslik päevamäära ühik, mis praegu on 4 eurot, saab olema 8 eurot - toim]. Üldsusele tundub mõte ahvatlev – kes on pättide karistamise vastu? Kuid kas rangeim karistus annab alati parima tulemuse?
Soov elatustaset mittearvestavate ülikõrgete trahvidega käitumist muuta on nagu lapse kasvatamine piitsaga. Seda lubavad endale ainult need vanemad, kes on kergemate vahendite suhtes lootuse kaotanud.
Täna ütleme nutikalt «porgand põske ei punnita» ja teeme oma panused inimeste mõtlemisvõimele ja vastutustundele. Selle suhtumisega on otseses vastuolus mõte suhkru- ja rasvamaksu kehtestamisest. Tuleviku lapsed ei vaja paragrahvi teadmaks, et «kaalikas kanni ei kasvata».
Raskused eurooplasteks kasvatamisel ei ole uus nähtus. Nii oli Peeter I sunnitud kehtestama habememaksu, et kangekaelseid härrasid kiiremini tsiviliseerida. Ühiskonnas vahepeal toimunud muudatused annavad alust arvata, et habeme kandmist enam ebaeuroopalikuks ei loeta.
Kuigi põhiseadus sõnaselgelt ei keela rumalaid otsuseid, tuleb sellised ideed lasta läbi peenhäälestatud terve mõistuse filtri.
Läbimõtlemata üleregulatsioonide puhul on tihti raske mõista, kas tegemist on naljaga või mitte. Miks kirjutas Maalehe rubriik «Naeris», et tanklates keelatakse bensiinimüük, kuna bensiin on kaup, mille ostmise järel võib sattuda liiklusõnnetusse? Humoristid üritasid asjaga seotud ametnikele anda vihje, et ka poodi alkoholi järele minnakse sõiduautoga. Paistab, et tulemuseta.