Aga alati ei piisa sellestki, nagu heast filmistki, et Kuldgloobuste ja edasi Oscarite jagamisel midagi korda saata. Häid filme on palju, nominatsioone ainult viis. Isegi paksust rahakotist ega reklaamiagentuuri usinast tegutsemisest ei tõuse alati tulu. Rakendub mingi x-faktor, mida on raske seletada. Miks on nominentide seas ikkagi «Vehkleja», aga pole näiteks Cannes’i Kuldset Palmioksa «Dheepanit» või Berliini Kuldkaru «Taksojuhti»?
Häro ise on nimetanud «Vehklejat» kõige ilusamaks looks, mis on eales tema kätte sattunud. Ta teeb sellest küll lihtsustatud, aga tõeliselt universaalse, arhetüüpse filmi Taaveti ja Koljati heitlusest, mis ühtlasi sobitub veatult praegusesse poliitilisse olukorda, kui taas puhuvad külma sõja tuuled. See on oluline, ja oluline just ameeriklastele. Mõistagi oskab ta panna vaataja heldima, pisaraid pühkima. Seegi on tähtis – puudutada kõigepealt südant.
Ja lapsed – neilgi on selles filmis väga oluline roll. Nad mängivad tõesti hästi, mis omakorda näitab taas režissööri professionaalsust. Meelelahutustööstuse ajakiri The Wrap kasutab «Vehklejast» kirjutades koguni võrdlust Steven Spielbergiga, öeldes, et film ühendab Ameerika suurmeistri viimase linateose «Spioonide sild» külma sõja paranoia tema noorepõlve instinktiivse oskusega panna kütkestavad lapsed mängima nii, et publik saab liigutatud.
Muide, Porvoos elaval Häröl on koguni viis last. Loodetavasti tulevad neist kunagi samasugused Eesti-Soome kultuurisilla ehitajad.