Võiks arvata, et uusimmigrantide laste koolitamisel on suurimad väljakutsed kultuurilised. Suurbritannias on omavalitsusi, kus üle poole õpilastest on pärit väljastpoolt saareriiki. Londoni riiklikes põhikoolides oli vähemusrahvustest õpilaste osakaal 2010. aastal peaaegu 80 protsenti. Nad pärinesid Indiast, Pakistanist, Bangladeshist, Kariibi mere saartelt, Ida-Aafrikast, Poolast, Tšehhist, Eestist ja veel paljudest riikidest. Klassiruumides räägitakse lisaks inglise keelele urdu, panjabi, bengali, poola, somaali, araabia ja prantsuse keelt ning palju teisi).
Võiks arvata, et sellises kultuurikompotis on õpetajatel õpilastega ühise keele leidmine ületamatu väljakutse.
Middlesexi ülikooli koostatud raportis rõhutatakse aga, et nii õpilased kui ka õpetajad nõustuvalt ühehäälselt, et keel on ka üks kõige lihtsamini ületatavaid probleeme – keeleomandamisvõime on lastel teatavasti kiire, eriti kui pidevalt õiges keelekeskkonnas viibida.
Mis keelebarjääri puutub, siis see on tõepoolest üks keskseid probleeme. Middlesexi ülikooli koostatud raportis rõhutatakse aga, et nii õpilased kui ka õpetajad nõustuvalt ühehäälselt, et keel on ka üks kõige lihtsamini ületatavaid probleeme – keeleomandamisvõime on lastel teatavasti kiire, eriti kui pidevalt õiges keelekeskkonnas viibida. Lisaks pole keeleoskus probleemiks kaugeltki ainult immigrantide lastele: paljud õpetajad rõhutasid, et ka «põliselanikest» õpilastel on halb keelekasutus, funktsionaalsest lugemisoskusest rääkimata.
Keeletundide vähesus on üleüldine probleem, mitte ainult immigrantide küsimus. Seetõttu palkavad Suurbritannia koolid üha rohkem abiõpetajaid, kes räägivad võõrkeeli, ning pakuvad keeletunde, aitamaks järele kõiki õpilasi, kel eneseväljendusega probleeme, nahavärvist hoolimata.