Probleemide lahendamist, analüüsi- ja koostööoskuseid ei saa õppida traditsioonilise loengu vormis. Õppeprotsessi organiseerimisel tuleb kasutada erinevaid meetodeid, millest õppejõu juhitud tööd tuleks kasutada vaid uue informatsiooni edastamiseks. Fookusesse tuleb võtta õpetaja rollimuutusega tegelemise, et nad tajuks end pigem õpipartneri kui- juhina. See tähendab ka seda, et õppejõu koormuse alla peab olema arvestatud aeg, mis kulub õppetöö planeerimisele ja õppija arengu suunamisele.
Tunnetuslikku koormuse suurust saab aga vähendada ka õppejõud ise suunates vastutust üliõpilasele. Üliõpilase vastutustunne suureneb, kui teda kaasatakse oma arengu planeerimisse ja hindamisse. Lisaks peaks õppija arengu jälgimine toimuma vaatluste, vestluste, avalike projektide jms kaudu, mis annavad õpilasele erinevaid võimalusi oma õppe tulemusi demonstreerida.
Lihtsalt öeldes peaks kogu õppeprotsess toimuma pigem sümbioosis, mitte parasiitlust meenutavas vormis, kus õppejõud muudab ennast üliõpilase jaoks justkui ainsaks eluvajalikuks ainestikuks ning üliõpilasel pole tarvidust oma arenguks lisa samme teha.
Kahjuks pole tegemist meeletult innovaatilise ideestikuga. Samad praktikad on kasutuses olnud aastaid, kuid millegipärast pole see endiselt laialdast kasututava saavutanud. Jällegi on õnneks õpikäsituse muutmine teema, mis tegelikkuses ei vaja riiklikke suuniseid, vaid on iga õppejõu, õppeasutuse juhi ja tervikuna ülikooli enda teha.
Seega, koolijuhid - looge õppejõududele pinnas, kus nad saaksid uusi õpivorme praktiseerida; õppejõud – võtke riske ja olge altid oma rutiinsele loenguvormile vaheldust otsima; ja viimaks üliõpilased – näidake avatud meelt uutele ideedele ja võtke arenguohjad enda kätesse.