Et Eisen oli kuulsa Johannes Käisi õpilane, saime teada alles uuel iseseisvusajal. Temale võlgneb eesti rahvas tänu, et kool sai jätkusuutlikuna hoitud üle raskete aegade.
Uue iseseisvusajastu haridusministrite käikudest ülikooli erialainimestega nõu pidama mäletab allakirjutanu vaid Tõnis Lukast (vabandust, kui eksin ja neid oli veel) ning tema käikude tulemused jõudsid ka riikliku õppekava sisuni.
Maksumaksja rahaga riiklust hoidvatelt ja edendavatelt ministeeriumidelt ootab rahvas õigustatult, et nad on näoga oma rahva poole ja arendavad, mitte ei vaesesta hallatavat valdkonda. Seda teadus- ja teadmispõhiselt, kuivõrd vaid nii saab tunda sügavuti selle sisu ja sotsiaalset tähendust. Demokraatlik riik toimib, kui rahvas saab usaldada, et ministeeriumid rohke ametnikkonnaga on tema poolt. Praegu see pole nii.
Viimast reformierakondlikku haridusministrit on üldsus seni tunda saanud kui võtan-raha-ära-ministrit. Peale erakoolide tegevustoetuse kadumise ripub pea kohal kurjakuulutav Oki raport, mis ei anna optimismi arvata, et säiliks ülikoolide inimsust teeninud sisu seda väärivas tähenduses ja nende väärtusruum intelligentsi taimelavana.
Toimuv lubab arvata, et praegune haridusminister ei soovi süveneda põhjustesse, mis on nn erakoolid üldse tekitanud, ja milline on olnud nende haridusmaastikku uudsete toimimisviisidega toitnud sisu. Ning mida need on juba praeguseks Eestile andnud.
Kui riigil ja mõnel omavalitsusel on mure, miks munitsipaalkoolides on pingid tühjad, kui samas ei mahu soovijad ära alternatiivkoolidesse, siis tasub küsida eneselt, mis on nende vastutusalas läinud nii viltu. Vastuseid leidub, rahvusvahelise haardega kooli kriisikirjanduse iga on pikk.