Näiteks põhjamaades on üldreegel, et avaliku raha eest erakooli pidades ei tohi valida õpilasi, samuti ei tohi kasutada kõigile lastele kvaliteetse avaliku teenuse pakkumiseks mõeldud raha hüppelauana eraraha kaasamisel ja seeläbi teatud privileegide loomisel.
Haridusuuendused on igas koolis
Kindlasti ei tohi pisendada erakoolide rolli haridusuuenduste juurutamisel või eitada nende olulist kohta haridusmaastikul. Kuid samuti on ebaõiglane väita, et head haridust on Eestis võimalik saada vaid neljal protsendil lastest, kes käivad erakoolides või mõnes valitud kesklinnakoolis. See lihtsalt ei vasta tõele.
Sadadele heas mõttes tavalistele koolidele teeb liiga väide, et enamik uutest haridusideedest on saanud alguse ning iseenesest mõistetavaks muutunud erakoolides. Paljud uuendused on pärit munitsipaalkoolidest. Mitmed uuendused tulid Eesti koolidesse näiteks liikumise Omanäoline Kool kaudu üheksakümnendate alguses, kui erakoole oli vaid mõni üksik. Juba 1996. aasta riiklikus õppekavas oli kirjeldatud integreeritud õpe ehk õppeainete lõimimine, individuaalne lähenemine igale lapsele ja tugiteenused. Näiteks kujundava hindamise võtsid paljude teiste seas esimesena kasutusele nii Viimsi kool, Tartu Kivilinna kool kui ka Audentese erakool.
Huvitav kodukool on lapse inimõigus
Riigil on vastutus vaadata koolivõrku tervikuna ning erakoolid rikastavad meie haridusvõimalusi ka tulevikus. Me usume ja teame, et iga laps on eriline ning tähtis – seetõttu peab iga Eesti kool olema huvitav ja eriline.
Kõige olulisem on, et vanemal oleks juba lapse sünnist saati kindlus ja teadmine, milline on talle lähim põhikool, kuhu laps saab rahuliku südamega minna – ilma katseteta ja õppemaksuta. Suuremas osas Eestist on see ka praegu nii. Igal lapsevanemal on mõistagi õigus panna laps erakooli ning see on lapsevanema teadlik valik, mis peab talle ka jääma ning hariduslik mitmekesisus on oluline iga omavalitsuse koolivõrgu jaoks.
Meil on Eestis sadu väga eripäraseid ja innovaatilisi munitsipaal- ja riigikoole. Toetame neid ning usume neisse, ärme vastanda neid negatiivses võtmes erakoolidega. Kui mõnes koolis on probleeme, siis aitame neid lahendada, mitte ärme põgene nende eest.