Põhja lasti Cyprus Airways
Brüsseli peale on pahane ka Küpros. Euroopa Komisjon lasi tänavu talvel põhja sealse lennufirma Cyprus Airwaysi. Kompanii ei opereerinud väikeste tikutopsi mõõtu Bombardieridega nagu meie, vaid ikka suurte ja võimsate Airbusidega. Lendajaid jagus.
Mufloni embleemiga lennukid olid teada terves Euroopas. Majanduskriis tegi oma ja rahalistes raskustes firmat asus riik toetama nagu tegi Eestigi. Kahjuks ei suudetud saareriigis luua pankrotistunud lennufirma asemele kohe uut keha ja asja päästa. Nüüd on küproslased tulivihased sest peavad leppima Easyjeti ja Ryanairi suguste vedajatega, millised ei arvesta kohaliku lendaja soovidega.
Kümme aastat tagasi oli Estonian Airi president Børge Thornbech, keda EA-s kutsuti seljataga Skandinaavia vanakeseks. Polnud ta vanake üldse, mehel pea jagas. Tema oli see, kes nõudis lennukite olemist õhust 24/7 ja asuti teenindama tšarterreise. Oma lennukid sõidutasid meid aastaid Egiptusesse, Türki, Tuneesiasse, Kreetale jne.
Siis tuli ühel hetkel tarkpea ja teatas - tšarterid pole kasumlikud. Kuidas ei ole kui igal nädalal on reisikorraldajate poolt garanteeritud kindlad reisid ning raha. Miks lastakse turgu solkida Smartlynxi-sugusel firmal? Kui see pole Smartlynxile kasulik siis miks ta siiani lendab. Ju toimub kogu mäng kellegi huvides. Smartlynx on Lätis registreeritud firma, kes veel ei tea.
Olukorra parandamine nõuab kiiret sekkumist. Ammu on rääkinud targad mehed lennukipargi väljavahetamisest ja sihtpunktide üle vaatamisest.
Aeg kui rahvuslikku lennufirmat juhtisid Turismiguru, R-Kiosk ja Härra Põrkestrateegia on möödanik. Unenägudes uusi liine ka ei ava ja rahvast väevõimuga Göteborgi sümfoonikuid kuulama ei pane ning Inglise töölislinna Manchesteri vaatama ei sunni.
Cyprus Airwaysi saatust me ei soovi.