Maris Laurile tuleks kõigepealt anda kätte nii mõnegi Eesti kunstniku elulugu, võtame näiteks Wiiralti oma. Kuidas sündisid maalid ja leidsid tee teiste inimeste seintele?
Rohkem on endast andmist kui tagasisaamist.
Mulle väga avaldas muljet kunagine inglise komöödia «Fawlty Towersi», kus mees aitab hotellis teisi külalisi oma pisikese reisigiidiga ja lisaks veel ka teiste versioonidega maailma lühematest raamatutest ning toob näiteks raamatu «Margaret Thatcheri Huumorimeel» ja «Suured inglise armastajad», mis on maailma lühimad raamatud. Põhjusega. Nii ka minu jutt siin, lühike, sest mis siin ikka pikalt rääkida.
Ma olin uhke, et Eestis on selline asi võimalik, et kunstnikku toetab teenitud palk. Rääkisin sellest uhkusega oma abikaasale, kes on mind, 22 aastat guaššmaale tegevat kunstikku, alati toetanud. Toetanud ka siis, kui müüa ei saa ja projekte ei ole.
Abikaasa suutnud uskuda, aga rõõmustas. Lausus, et ma ju ütlesin, et Eesti on progressiivne ja Eesti inimesed oskavad mõelda kõrval-liine pidi ehk tema sõnul «thinking sideways».
Vaatasin oma kunagise fantastilise Tartu Ülikooli õppejõu Vano Allsalu intervjuud ja mõtlesin, et selline suurepärane asi ei saa ju tõsi olla nii «noores riigis», aga võiks!
Olin oma dissertatsiooni siin Londonis peale Tartut edasi õppides kirjutanud Wiiraltist ja kuidas teda toetas keegi «Nina». Aitäh, Nina! Et meil on suurt, head kunsti, millest ka pariislased on kuulnud.