Just nimelt teatud ringkondades – pean silmas ringkondi, kuhu kuuluvad Infoturbe ja IT spetsialistid, konsultandid ning süsteemiadministraatorid.
Ohvriteks on aga üldjuhul teiste valdkondade esindajad – tavalised arvutikasutajad, kes tihtipeale ei tea arvatagi, et arvutisüsteemis on probleemi põhjustanud just nimelt küberrünnak. Tavakodanikul on aga keerulisest IT-keelest aru saada pea võimatu ning pole ka kedagi, kes seda arusaadavale kujule tõlgiks. Lisaks puudub tihtipeale ka huvi IT-valdkonna vastu üldiselt.
Spetsialistid räägivad viirusetõrjetest ning selle vajalikusest igaühe arvutis. Tänapäeval on keeruline leida ettevõtet või ka kodukasutajat, kellel puudub igasugune kaitse oma arvutile, kuid ometi loeme uudistest järjekordsest rünnakust või mõne viirusetõrje labori analüüsist, kuidas üks või teine rünnak avastati ja peatati.
Millised on siis need optimaalsed kaitsemehhanismid, kuidas kodukasutajad või ka väike- ja kesksuurusega ettevõtted ennast kaitsma peavad? Neil ei ole võimalusi soetada kümneid- või sadu tuhandeid eurosid maksvaid kaitsesüsteeme.
Kuidas peaksid ettevõtted koolitama, juhendama, kontrollima või monitoorima oma töötajaid, et vältida olukorda, kus hommikul tööle tulles avastatakse, et krüptotarkvara on krüpteerinud kõik ettevõtte tööjaamades ja serverites olevad failid?
Niisamuti tekib siinkohal küsimus vastutuse osas? Kes vastutab kaotatud virtuaalse vara eest, mis küberpettuse tõttu kaotsi läks? Tihtipeale õpetatakse ettevõtetes uutele töötajatele piinliku täpsusega, kuidas toimub kontori signalisatsiooni pult, kuid unustatakse pidada lühike loeng teemal, kuidas kasutada internetti ja arvutit turvaliselt. Kui varastatud esemeid on võimalik asendada, siis kaotatud infot poest tagasi soetada ei ole võimalik.