Teaduse rahvusvahelises kõrgliigas silmapaistvaid tulemusi saavutanuks hindasid rahvusvahelised eksperdid näiteks Tallinna ülikooli haridustehnoloogia keskuse uurimisrühma, kelle teadustegevus toetub nende hinnangul tugevalt valdkonna teoreetilistele allikatele ning mille maht, kriitilisus ja ka lahendatavad väljakutsed on konkurentsivõimelised. Digitehnoloogiate hariduses rakendamisega seotud teadussuunda oleme järjepidevalt arendanud, saavutades läbilöögiks vajaliku kriitilise massi meie oma teadlaste ja EL-i toetuste abil ülikooli tulnud välisprofessorite koostöös.
Uurimisrühmas arendatakse õppijakeskseid veebipõhiseid õpikeskkondi, töötatakse välja online-hindamisvahendeid ja -meetodeid, tegeldakse ePortfoolio kasutamisvõimaluste laiendamisega kompetentsuse juhtimiseks ning õpetajate professionaalse arengu toetamiseks jms. Olgu mainitud, et hoolimata mitmest Euroopa rahastusmeetmetest saadud grandist, ei ole uurimisrühmal õnnestunud Eestis konkurentsipõhist teadusrahastust saada – lisaksin siinkohal kriitilise noodi või pigem retoorilise küsimuse sellest, kas ja kuivõrd Eesti praegune rahastussüsteem suudab või ei suuda tagada interdistsiplinaarsete uuenduslike lähenemiste sõelale jäämise rahastuskarusellil? Ehk ongi meile ellujäämiseks vajalik poliitika mitte rahastada neid, kes suudavad konkurentsipõhiselt väljastpoolt Eestis teadusrahastust sisse tuua?
Hoolimata siseriikliku rahastussüsteemi murekohtadest, on Tallinna ülikool seadnud haridusinnovatsioonile suunatud teadustöö oma selgeks prioriteediks. Kasvatusteaduste, haridustehnoloogia ning psühholoogia valdkonna uurimisrühmade interdistsiplinaarses koostöös hiljuti saadud suuremahuline rahastus (2,4 miljonit eurot) Euroopa Komisjoni Horisont 2020 ERA Chairi meetmest lubab kergemalt hingata ning olla kindel, et haridusinnovatsiooni ja IKT-d lõimivas teadusvaldkonnas suudab Tallinna ülikool rahvusvahelises kõrgliigas jätkata.
Teine haridusega seotud teadussuund, milles Tallinna ülikool on vaieldamatult rahvusvahelisel tasemel, lahkab elukestvat õpet puudutavat probleemistikku. Uuringute läbiviimist on rahastanud nii Eesti kui ka Euroopa Komisjoni raamprogrammid. Uurimisrühma eestvedamisel on koos partnerriikide teadlastega analüüsitud haridussüsteemi rolli elukestva õppe ja ühiskonna sidususe tagamisel Euroopa riikides; uuritakse, kuidas haridusteed kujunevad elukäigu vältel sõltuvalt perekondlikust päritolust, haridusinstitutsioonide ülesehitusest, tööteest ja perekondlikest sündmustest, jms.
Õppija, õpetaja ja õppeprotsessi arengule pühendatud teadustöö on olemuslikult haridusteaduste keskmes ning ka siin on Tallinna ülikoolil tugevaid uurimisrühmi, keda on rahastatud nii siseriiklikult kui ka Euroopa konkurentsipõhiselt ning kelle tulemused väärivad esiletõstmist. Kuid just selle keskse ja tihti eelkõige Eesti koolisüsteemi arengu heaks töötava teadussuuna fragmenteerituse vähendamiseks ning sihipäraseks terviklikuks arendamiseks on ülikoolil vaja stabiilset lisaressurssi, mida Tarmo Soomere oma artiklis Eesti haridusteaduste toetuseks küsis.