Urmas Loit

FOTO: Arvo Meeks/Valgamaalane

Kuna alkoholipoliitikas pole totaalne keelamine kunagi viljakas olnud, tuleks plaani asemel alkoholireklaam televisioonist kõrvaldada korraldada alkoholitootjate ja -käitlejate kulul pidev sotsiaalkampaania alkoholi kahjuliku mõju eest hoiatamiseks, leiab ajakirjandusõppejõud Urmas Loit.

Ehmataval viisil avalikkuse ette toodud alkoholipoliitika karmistamise eelnõu tuletas meelde kunagi ammu huumoriajakirjas Pikker ilmunud karikatuuri võitleva karskusaktivisti palgapäevast: mees ostab suure võrgutäie alkoholi ja peksab pudelid metsas kännu vastu puruks.

Argumentidele alkoholi kahjulikust tervise- ja sotsiaalsest mõjust on raske vastu vaielda. Küsimus on eeskätt selles, kuidas taotletavaid eesmärke saavutada. Sarnaselt sellega, kuidas nõukogude ajal probleeme lahendati, nähakse ka tänapäeval lahendusi eeskätt (ära)keelamises.