Henrik Roonemaa: Me peame rääkima Teslast, aga mida?

Henrik Roonemaa
, kolumnist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Henrik Roonemaa
Henrik Roonemaa Foto: Peeter Langovits

1. juulil ilmus Äripäevas väike uudisnupp, milles Igor Rõtov kiitis oma märtsikuist otsust osta Tesla aktsiaid ja avaldas arvamust, et pole välistatud isegi Tesla aktsia veel kümnekordne tõus. Mul oli sel hetkel natuke vaba raha ja puhtalt sportlikust huvist hakkasin ka siis kohe Tesla osanikuks, et elektrirevolutsiooni rongist mitte maha jääda. Praegu olen korralikult miinuses ja lugu paistab halb. Loe veel lehest investeerimissoovitusi!

See, mis viimase kolme kuuga Tesla aktsiaga juhtunud on, ei meenuta aga mitte rongi, vaid pigem Ameerika mägesid. Praegu on näiteks käsil üks järjekordne suurem laskumine ja keegi ei tea, kas me alles alustasime või oleme juba põhjas ja hakkame varsti jälle ronima.

Praegu on Tesla turuväärtus ligi 28 miljardit dollarit. See on sama palju kui Audil. See on kaks Peugeot’d ehk pool BMWd või Fordi. BMW müüs eelmisel aastal üle 1,8 miljoni sõiduki. Peugeot Citroëni grupp ligi kolm miljonit. Tesla müüs 33 000.

Need arvud üksi ei näita muidugi midagi, sest aktsiahind on täna üks ja homme pärast järjekordset diisliskandaali teine ning palju sellest hinnast ongi suunatud tulevikku.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles