Mõistes, et asi hakkab käest ära minema, püüdis Helm veel neljapäeval kell 20.30 midagi päästa ning saatis meediale oma kommentaari, kus ütles muuhulgas, et ettevõtjatega suheldes otsustati, et «võetakse maha pinged käitumise ajaloo osas» ja «vastasseis ei ole lahendus».
Muidugi on selles kõiges oma roll ka ajakirjandusel, kes asus uurima ja konkreetsete näidete põhjal välja selgitama, kes maksu- ja tolliameti «OÜtaja» definitsiooni alla lähevad. Kuid ka ettevõtjate pahameelest võib välja lugeda, et osa neist pole artiklite pealkirjadest edasi lugenud ning on end lihtsalt selle termini kasutamise peale üles kütnud.
Oluline on tegelikult ju see, et petturid on olemas ja kahjustavad oma tegevusega kõiki maksumaksjaid. Sellele ei vaidle keegi vastu ning selle tõestas maksu- ja tolliamet mitut kahtlust äratavat ettevõtet kohtus võites. Probleemi ulatuse väljatoomist on amet püüdnud iga hinna eest vältida, aga tööandjate keskliidu juht Toomas Tamsar hindas Äripäeva arvamusloos, et pahatahtlikke «OÜtajaid» on ehk paarkümmend tuhat. Eesti kohta ei ole seda vähe.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika asekantsler Dmitri Jegorov, kes on ka ise maksu- ja tolliametis töötanud, ütles aasta alguses intervjuus Postimehele, et tema ei tahaks elada riigis, kus maksuametit armastatakse, kuna see viitaks justkui nende äraostetavusele. «Aga austama ja usaldama maksuametit kindlasti peab,» ütles ta.
Vägisi tundub, et Helm tahab, et tema ametit ikkagi armastataks, kuid selle käigus on järjest kaotatud austust ja usaldust, kuna maksu- ja tolliametilt oodatakse eelkõige konkreetsust ning otsekohesust.