Möödunud nädalavahetusel jõudis Vabaerakond olulisse arenguetappi mitme poliitika sisuteema läbitöötamisel. Kõige suuremat tähelepanu pälvis manifest, mis sisaldas rea olulisi põhimõtteid ning kergitas kaant edasise ideoloogilise suuna valikul.
Paljud kõrvalseisjad on Vabaerakonna maailmavaateotsinguile kaasa elanud lausa kirjandusliku sisseelamisega – nagu Kiir, kes Tootsilt ilusat poisslapse nime lunis. Toots ütles Kiirele kuue õunapunni eest senikuulmatu nime, mille köster hiljem tagasi lükkas. Enne seda pakkus koolivend Vipper Kiirele ilusaid eesti nimesid, mis omakorda ei sobinud Kiirele. Vabaerakonnale eesti nimed sobivad.
Paljud kõrvalseisjad on Vabaerakonna maailmavaateotsinguile kaasa elanud lausa kirjandusliku sisseelamisega – nagu Kiir, kes Tootsilt ilusat poisslapse nime lunis.
Ants Vipperi rollis esines meil Krista Aru, kelle ettepanekul on Vabaerakond XXI sajandi rahvameelne eduerakond. See pole mitte ainult osutus Jaan Tõnissoni varasele poliitilisele tegevusele, vaid, mis peatähtis, siin sisalduvad värsked ja väärtõlgendusist koormamata eestikeelsed sõnad.
Rahvameelsust me mõistame avatud ja kaasava ühiskonnana, kus usutakse demokraatiasse ning arvestatakse inimeste õigusega otsuste kujundamisel kaasa rääkida. Edu tähendab heaolu kasvu, aga ka valmisolekut eduks vajalikud muutused ellu viia.
Maailmavaade ei saa kunagi valmis
Kas selle manifestiga on Vabaerakonna maailmavaade lõplikult määratletud? Minu meelest pole maailmavaade Pipi Pikksuka otsitud spunk ega isegi mitte kadunud võti, mida otsitakse mingist alghetkest kuni leidmiseni. Nii ei saa hästi nõustuda sellega, et manifesti vastuvõtmisega on maailmavaade lõplikult määratletud. Vaid väga dogmaatilise ellusuhtumisega inimene võib arvata, et maailmavaade on valmis ja seda ei kõiguta miski.