Lõpetasin suvel Tallinna Ülikoolis (TLÜ) eripedagoogika bakalaureuseastme, olles 27-aastane ja omades üsna toekat praktilist pagasit. Olen oma valdkonnas sees olnud rohkem kui viis aastat, töötanud mitmesuguste erivajadustega laste tugiisikuna ning puuetega noorte tegevusjuhendajana. Praegu olen ühes Harjumaa lasteaias eripedagoog. Lisaks kasvab minu lähikonnas erivajadusega laps.
Magistriõpingute jätkamiseks Eestis nägin ainuvõimaliku sammuna astuda Tartu Ülikooli. Just seetõttu, et tean, kui tugev meditsiiniline ja psühholoogiline põhi on TÜ-l sellel erialal. TLÜ õppekava on suunatud pigem kaasava hariduse temaatikale ning meditsiinilis-psühholoogilist väljaõpet eriti ei paku. Leian aga, et tugeval spetsialistil peaks olema teadmisi ning kogemusi igast valdkonnast.
Kuna TLÜ ja TÜ eripedagoogika õppekavad on erinevad, ei olnud paberite sisseandmine sugugi lihtne. TÜ magistrantuuri sisse saamiseks on vajalik eeldusainete esitamine, eriti juhul, kui kandidaat tuleb teisest ülikoolist. Samuti on kandideerimisel võimalik esitada ka varasemate õpingute ja töökogemusest õpitu arvestamise ehk VÕTA taotlus.
Muidugi oli vajalik ka oma andmete esitamine sisseastumise infosüsteemi ehk SAIS-keskkonnas. Mõeldud-tehtud. Umbes nädal aega hiljem seisis minu postkastis aga kiri: «Teie avaldus on tagasi lükatud.» Otsustasin olukorda veidi selgust saada ja võtsin ühendust TÜ eripedagoogika osakonna juhtidega.
Sain neilt üsna konkreetse ja selge vastuse, et kuna ma ei ole läbinud vastavaid eeldusaineid, ei saa mind kahjuks vastu võtta, olenemata sellest, kas lõpetasin cum laude või mitte, kas ja kui palju töökogemust mul on. End kaine mõistusega inimeseks pidades ei jäänudki mul muud üle, kui leppida kurva tõsiasjaga, et ma ei saa oma õpinguid jätkata ja tuleb valida teine tee.