Lasnamäe elanike töökohad on peamiselt Peterburi maantee äärsetes ettevõtetes või Jüri ja Rae tööstusparkides. Lasnamäelt Russalka ristmikule saabuval teel pole kunagi mingeid ummikuid, pigem on seal näha sadamasse suunduvaid rekkasid.
Kuna Euroopa Liidu eelarvest Lasnamäe trammiliini ehituseks finantseeringu taotlemine on perspektiivitu on Tallinn varasemalt lubanud liini välja ehitada kord PPP projektina, kord Hiina investorite toel. Asi pole loomulikult kuhugi liikunud, nii nagu ka Linnahalli ehitus.
Russalka ja Haabersti ristmike rahastamiskava on nüüd järgmise aasta riigieelarves sees ja Tallinnal tuleb leida omafinantseering Tallinna eelarvest. Vastavad kokkulepped on praeguseks teadaolevalt ka olemas.
Russalka ristmiku ja Reidi tee ehituse kogumaksumuseks on kavandatud 28 miljonit eurot ja see summa sisaldab ka omafinantseeringut. Tallinna Linna hinnangul võiks sellest järgmisel aastal ära kuluda 14,12 miljonit eurot, aga see tundub väga optimistliku hinnanguna. See peaks siis sisaldama nii projekteerimist, kaevetöid kui ka maade võõrandamise kulu.
Praeguseks on tehtud projekteerimise hange ja leping on sõlmimisel. Kui kõik kulgeb sujuvalt ja ei tule ootamatuid takistusi, siis võiks projekt valmida järgmisel aastal. Seejärel toimub hange ehitaja leidmiseks ja ehitus võiks kesta aastatel 2017-2018. Oleks väga tervitatav kui ehitus valmiks aastaks 2018, mil Eesti Vabariik tähistab saja aasta juubelit.
---------------------------------
Aivar Sõerd on riigikogu rahanduskomisjoni ja Viimsi vallavolikogu eelarve- ja arengukomisjoni liige. 2005–2007 oli ta Andrus Ansipi esimese valitsuse rahandusminister.