Kohanimeseaduse järgi peab kõigile ühissõidukipeatustele olema määratud nimi ning kohanime määraja teeb seda oma õigusaktiga. Nimi peab vastama seadusest tulenevatele nõuetele. Näiteks ei tohi olla võõrtähti, lühendeid, numbrilist eristamist (I ja II), ärinimest tulenevaid peatusi ja nii edasi.
Üks tavaline kodanik, kes valutab südant, kas ja kuidas ta Metsa või Põllu peatusest üldse edaspidi liikuma pääseb – bussiliine jääb ju vähemaks, oktoobrist avaneb bussiturg –, kergitab sellistest aruteludest kuuldes leebelt öeldes kulmud hämmastusest pealaele.
Ühest küljest võib tõesti öelda, et peatuse olemasolu ja säilimine on tunduvalt tähtsam kui selle nimi. Aga tööjõud, energia ja raha, mis bürokraatia teenistuses seisab, sunnib küsima, kuidas meil õieti selle paksu ja õhukese riigiga õieti asjalood on. Riigireformi alga!
Muidugi peab õigusriigis seadus kehtima, aga tuletaksin siinkohal meelde ka endise õiguskantsleri Allar Jõksi tabavaid sõnu: «Haruldane pole ametnik, kes seaduse rakendamisel end mõtlemisega ei vaeva, sest vastasel juhul suureneb mõtlemisülesande keerukus.»
Elus on ju asjad lihtsamad. Kui inimesed tahavad mingit kindlat rada käia, siis võtavad ka liikluskorraldajad selle võimalusel üle. Või näiteks kaubanduses. Kunagi oli Kuressaares populaarne väike äri, mis pani uksele sildi «KINNI» või «LAHTI», vastavalt sellele, kas kauplus oli suletud või avatud. Rahvas hakkas seda kutsuma «Kinni-lahti poeks» ja lõpuks sellise nime pood saigi. Üht Tartus kalmistu läheduses avatud Selverit hakkasid kohalikud kutsuma Surnuaia Selveriks ja ehkki sellist ärinime kunagi ei panda, pole rahvasuus sel hüüdnimel halba varjundit. Pigem näitab «laulu sisse panek» omaks võtmist.