Pidev ja sihipärane sisuka tagasiside kogumine tekitab kultuuri, kus tudeng teab, et tema arvamust oodatakse ja õpib läbi selle panema tähele ja sõnastama väikseid asju. Neid asju, mille kohta võib-olla muidu saadetakse vaid kurtev sõnum sõbrale.
Läbi kaasava ja kriitilist lugemist-mõtlemist soodustava kultuuri loomise, õpetame me inimesi tajuma ja välja tooma negatiivseid ning positiivseid aspekte. Need, kes viitsivad oma keskkonna paremaks muutmise nimel kriitilised olla ja vaielda, tajuvad selle mõju. Need, kes tajuvad enda väljaütlemiste mõju, on ka inspireeritud seda aina enam tegema.
Samuti nagu need, kes soovivad ühiskonna paremaks muutmise nimel kriitilised olla ja vaielda, seejuures viisakaks ja teisi austavaks jäädes, seda ka teevad. Mitte vaid asjaosalisi, vaid ka teisi austava diskussiooni keskkond on midagi, mida meie ühiskond väga vajab. See, kui väga meil sellest puudu on, on tulnud ilmsiks alles viimase pooleteise aasta jooksul.
Kriitika kartmine on inimlik
Meie eesmärgiks ühiskonnana ei peaks olema ainult inimlikkus, vaid püüdlus olla paremad kui see, millisena sündisime ja milliseks enda arengut suunamata muutume. Kui esimeseks reaktsiooniks kriitikale on kaitserefleks, peaksime üritama ühiskonnana sellest refleksist kaugemale jõuda, kriitika omaks võtta ja asju paremaks muuta.
Osavõtlik diskussioon ja oskus argumenteerida on midagi, mida saab luua inimestes juba varakult. Naeruvääristamist kartmata kriitiline ja ettevõtlik olles, annab inimene ühiskonnale juurde selle tagasiside, mida see nii väga vajab ja tihti otsida ei oska.
Teadliku tudengi ja kodaniku loomiseks peavad ülikool ja riik olema valmis saama tagasisidet, kriitikat ja selle põhjal tegema muudatusi.
Kriitika ei ole halb. Valmidus panna tähele, koguda mõtteid, anda tagasisidet ja olla ettevõtlik, on teadliku kodaniku endale võetud ülesanded, mille täitmisest sünnib parem ühiskond.
Olgugi, et käes pole 1. jaanuar, on algamas uus õppeaasta ning sedapuhku võib ka oma uue õppeaasta lubadused edasi anda, sest nii nagu mitmed tuhanded, siis nii ka mina olen sellele aastal teist korda tudengi rollis. Ma tahan olla teadlik tudeng ja kodanik. Ma loodan, et ma pole ainus.