Õpetaja – kõige tähenduslikum amet
Õpetaja töö on kõige tähenduslikum töö, mida ma tean. Õpetajad muudavad maailma, üks laps korraga. Iga visandatav tulevikunägemus, iga valdkondlik või üleriigiline strateegia saab alguse inimestest. Milliste väärtuste, teadmiste ja oskustega on meie inimesed tulevikus, sõltub suurel määral tänastest õpetajatest.
Sageli on just õpetaja see, kes mõjutab lapse tulevast erialavalikut. Kes aitab lapsel näha oma tugevusi, võimalusi, innustab teda suuremateks tegudeks, kui laps ise usub ennast võimeline olevat.
Paraku jääb selline nägemus õpetaja tööst sageli õhtul hilja läbi vaatamist ootavate tööde kuhja taha varju. Kui silmad on väsinud öösel uute ja paremate, õppimist eluliseks ja kaasahaaravaks tegevate meetodite otsimisest, ei paista sealt enam seda sära, mis alguses oli.
See, et tähenduslikkust igast sõnast ja teost ei kiirga, ei tähenda, et teda ei ole. Mida saab juht teha selleks, et õpetaja töö tähendus igapäevase intensiivse tegutsemise taha peitu ei jääks? Esimese asjana peaksid koolijuhid otsa vaatama oma kooli töökorraldusele – kas on tehtud kõik, mis võimalik, et hilisõhtust töötamist ja õpetaja närtsimist ära hoida?
Heaks võimaluseks tähenduslikkuse säilitamisel koolis on ka õpetaja töö tähenduse ühine silmade ees hoidmine. Ühine visiooni loomine, suurte eesmärkide seadmine ja vaheetappide kokkuleppimine, ühiselt saavutatud edu tähistamine ja ebaõnnestumistest õppimine aitaks õpetaja töö tähendust hoida silmade ees nii õpetajal endal kui lisaboonusena ka kõikidel teistel.