- Maksukoormuse ümberjaotamine.
- Maksukoormuse tõstmine.
- Riigivõla võtmine.
Teine ja kolmas võimalus ei ole tõenäoliselt reaalsed. Seepärast Palo pakub esimest varianti. Maksukoormuse ümberjaotamine on aga rikkuse ümberjaotamine rikkamatelt vaesematele. Kas rikkamad on nõus (veel ühe) osa oma teenitud rahast andma vaesematele? Arvan, et mitte. Seda enam, et mingist majanduskasvust ei saa me sellise ümberjaotamisega rääkida.
Tegemist on ju null-summa mänguga. Niipalju kui ühed võidavad, teised kaotavad. Kui me ei taha muutuda totalitaarseks riigiks, siis sundkorras me sellist ümberjaotust teha ei võiks. Kuna lisaraha kuskilt võtta ei ole, on ka 400-eurone eesmärk utoopia.
Kuid kas ikka on? Mõtleme veidi... Kas meie riigi valitsus ei võiks ise luua selle täiendava lisaraha? Kuidas? Lihtsalt trükib. Paneb rahamasina käima ja trükib. Nali! Riik ei saa ju trükkida, see oleks siis puhas valeraha, mis toodaks inflatsiooni. Inflatsioon teeks aga meid kõiki vaesemaks.
Tõeline raha tekib ikkagi turul, vahetusprotsessis kaup kauba vastu. Miks me siis üldse pöördume valitsuse poole, kui me teame, et valitsusel pole meile «anda midagi, mida ta pole» meilt «eelnevalt ära võtnud»? (Andres Arrak. «Riigieelarvest, maksudest ja Exceli tabelist.» EPL 05.05.2015.). Või me ikkagi arvame, et on anda. Et valitsus saab meile anda midagi, eelnevalt ära võtmata? Teisisõnu: valitsus paneb rahamasina käima, tootmata seejuures inflatsiooni.