Millised on need hetked, mis on selles töös kõige olulisemad ja mis töötavad noorte hoiakute kujundamisel?
Kellelegi ei meeldi, kui neid näppu vehkides õpetatakse ja kasvatatakse. Mida suuremad inimesed, seda vähem see neile istub. Te võite arvata, et ka koolilapsed naudiksid aeg-ajalt midagi muud kui õpetamist. Vingus näo leiad auditooriumist eest juba ainuüksi selle pärast, kui keegi on kirjutanud uksele, et siin toimub KOOLITUS. Seda pole vaja.
Olen ikka öelnud, et käin noortega elust rääkimas. Et olen nendega võrreldes juba piinlikult vana, aga see-eest on mul pea elatud elust sutsu suurema mütsinumbriga kui neil. Elu on õpetanud, et kõige kindlam on noored pihku saada nalja ja naeruga, edasi aga asjad muutuvad. Minu lood lähenevad noortele kahest nurgast.
Üks on vanemate valu oma kaotatud ja vigaste laste pärast – inimlikud tunded ei ole kuhugi kadunud ning inimeste tohutu kaotusvalu jõuab igaühele pärale, kui see vaid mõjuvalt edasi anda. Nii olengi kõik teinud, et seda valu saaks kogu tuba täis. On istunud saalis vahel neidki, kel kahtlaselt suur kõhuke ees ja vanemaks saamine juba niigi läbi pea käinud.
Teine ja noortele väga hirmutav tagajärg on jääda sandiks, keda algul haletsetakse, ent nagu elu tihtilugu näitab, hiljem ei viitsita sedagi. Oleks elu pelgalt arvutimäng, kus nurga taga on jälle esmaabipakike, mis annab poole elust tagasi ja toob kuskilt koju ka puuduva jala. Surm võib mõnele seitsmeteistaastasele näida kui pääsetee, aga invaliidiks muutuda ei taha keegi. Kõige koledam, mis viimasega kaasneb, on see, et sõbrad kaovad, nagu poleks neid kunagi olnudki. Ja see on jällegi seis, mida kohe kuidagi ei oska oma ellu tahta. Mis tunne on, kui pole kellelegi oma muret kurta? Mitte kedagi ei huvita, mida sa teed või ei tee, kus oled või käid.