Olukorra parandamine saab alguse väikestest sammudest. Siinkohal näen, et esimene muudatus, mis tuleb kiiremas korras sisse viia, on laenu tagasimakse nihutamine kaheteistkümnelt kuult viieteistkümneni. Korrektiiv aitab vältida olukorda, kus aasta pärast bakalaureusekraadi omandamist ajateenistusest naasev tudeng peab tasuma oma esimest õppelaenu, olles ise alles magistrant. Teiseks vajab muutmist ka maksimummäär. Viimane õppelaenu aastase maksimummäära muudatus toimus pärast eurole üleminekut, sedagi vaid summa ümardamiseks.
Praegu nõutakse tudengitelt õppelaenu saamiseks kahte käendajat, kuid üliõpilane, kellel on enim põhjust võtta õppelaenu, on üldjuhul pärit majanduslikult kehval järjel olevast perekonnast.
Statistiline tõde peegeldab olukorda, kus õppelaenu vajav tudeng tuleb üksikvanemaga perekonnast ning sõltub suuresti ka vanavanemate toetusest.
Kahe käendaja nõue ei anna seejuures laenusüsteemile midagi juurde. Õppelaenu näol on tegu kõige harvemini «hapuks» mineva laenuga. Käendajate arvu vähendamine ja riigipoolse käenduse tagamine neile, kel pole võimalik käendajat leida, võimaldab õppelaenule ligipääsu just neile, kellel läheb seda vaja enim.
Parandavaid muudatusi on õppetoetuste ja õppelaenu seadusesse juba ka tehtud. Alates sellest sügisest saavad õppelaenu võtta ka osakoormusel õppivad tudengid, kes laenu saamise õigusest seni ilma jäid.
Huvi õppelaenu võtmiseks on väike, kuid seda mitte selle vähese vajaduse, vaid aegunud süsteemi tõttu.
Õppelaen ei kuulu tudengite sotsiaalsete garantiide hulka, aga kuniks riiklik süsteem ei suuda tagada õppetoetuste süsteemi efektiivset tööd, on laen tihti paratamatu osa majanduslikult keerulises olukorras olevate tudengite elust. Õppelaenu tingimused peavad olema tudengitele soodsad, kuna tegu on sisult riiklike õppetoetuste puuduste pehmendamisega.