Tehniliste näitajate järgi võtab uus parvlaev tekile autosid kuni 90 tonni, eelmise vedaja parvlaeval Reet oli see näitaja kuni 60 tonni. Seega suudaks parvlaev kanda poole rohkem, aga tegelikult siiski mitte. Pole raske arvata, kui suur on kaubavedajate pahameel, kui auto kaile ootama jäetakse.
Üks Vormsi uue parvlaeva Ormsö murede põhjus on kere kuju. Laev on suhteliselt madala süvisega, aga üsna kõrge pealisehitusega. Merd teadvad inimesed ütlevad seepeale kohe, et sellise ehitusega alus pole kõige mõistlikum. Tuult püüdvat purjepinda laevakülgedena on palju, aga süvist vähe. Ometi kinnitab Ormsö kapten, et laev sõidab hästi ka tugevas tuules. Kui tekil autosid pole, pumbatakse laeva ballasttankid vett täis ja nende raskus hoiab laeva stabiilsena.
Ormsöga sõitva Väinamere Liinide praegune selgitus veomasinate mahajätmise kohta ongi selline, et kui pooltühi laev sildub sadamas, sealt aga tahab peale sõita juba terve laevatäie jagu autosid, pole võimalik laeva ballasttanke piisavalt kiiresti tühjaks pumbata. Kuna laevafirma tahab iga hinna eest sõidugraafikust kinni pidada, siis ei jäägi kaptenil muud kui veoauto või turismibuss maha jätta. Edasine on juba insenertehniline küsimus, et kas ballasttanki viivad torud võinuks olla jämedamad, et neid saaks kiiremini täita-tühjendada.
Peale ballasttankide pumpamise on küsimus ka selles, kas laeva kütusepaake peab täitma kord kuus täitma või võiks seda teha sagedamini. Iga tankimine maksab, mistõttu laevafirma tahaks seda teha võimalikult harva. Peale selle on küsimus, kas laev peab ikka minutipealt välja sõitma. Ormsö kapten ütleb graafikust kinnipidamise kohta ilusasti, et kui laeval on inimene, kes tahab lennukile jõuda, siis tema seda riski ei võta, et inimene maha jääb. See on õige, aga vormsilastel on keeruline mõista, et kui riik ehitas laeva saarerahva jaoks, siis miks ei võiks laev sadamas veerand tundi hilinejat oodata või ka ballasttanke tühjaks pumbata.