Sellest hoolimata püüab võim meedia vabadusi järk-järgult kärpida. Seni võib tulemuslikumaks pidada isikuandmete kaitse seadust. Seaduse algne eesmärk on üllas: kaitsta üksikisikut ja tema eraelu puutumatust. Praegu aga on isikuandmete kaitse seaduse rakendamisega jõutud juba sinnamaani, et ajakirjandusel on aina keerulisem täita oma korrastavat rolli.
Viimane ja minu jaoks drastilisim näide puudutab üht tuntud ärimeest ja poliitikut, kelle tegevust uuritakse kahes kriminaalmenetluses, ent prokuratuuri pressiesindaja sõnul ei tohi ta öelda enam ajakirjanikule isegi mitte seda, mis on selle inimese nimi ja milles teda kahtlustatakse.
Kõikvõimalike asutuste poole päringuga pöördudes peab ajakirjanik põhjendama oma avalikku huvi ja eks siis ametnik otsustab, kas avalik huvi on piisav või mitte. Ja kui ta arvab, et pole piisav, tuleb kaevata andmekaitse inspektsiooni. Nagu asutuse nimestki näha, eelistavad selle töötajad pigem andmeid kaitsta (loe: peita) kui avalikustada. Heaks näiteks oli minu soov saada haiglatelt infot, kui palju nad on ravivigade eest patsientidele kompensatsiooni maksnud. Ma ei küsinud patsientide nimesid, vaid lihtsalt aastast summat ja juhtumite hulka. Pärnu haigla keeldus andmeid andmast ja andmekaitse inspektsioon toetas haiglat.
Süütu inimese eraeluliste andmete kaitse on iga ajakirjaniku moraalne kohustus, ent ajakirjandusvabaduse edasiste kärbete puhul ähvardab meid tõeline antiutoopia. Ajakirjanik võib sündmuste praeguse arengu jätkudes kaotada võimaluse kirjutada pedofiilidest, mõrtsukatest ja altkäemaksu võtmisega vahele jäänud ametnikest, sest ta ei pruugi enam isegi teada saada, kui keegi on kuriteos kahtlustatav. Veel enam, peagi võib vabalt juhtuda, et ta ei tea isegi seda, kes ja kus on kohtu all. Ja kui ta ei jõua kohtuistungile, siis pääseb ka kurjategija oma aina tüüpilisemaks muutuva tingimisi karistusega.