Räägid utoopilisest unistusest, et algoritmid ja seadmed muudavad kõike paremaks. Paljud sellised sõnumid, eriti Silicon Valley’st, on olnud väga mõjusad. Toimub globaalne võidurelvastumine selleks, et uues maailmas edu saavutada. See on peaaegu nagu paanika.
Olen näinud koolides, et 17, 15 ja 13-aastased räägivad üksteisest just nagu eri põlvkondadest. Pisut vanemad kardavad, et nooremad on neist targemad, kuna said juurdepääsu tahvelarvutitele varasemas eas. Samas võivad sel olla ju ka kahjulikud kõrvalmõjud, mida me veel ei tunne.
Loomulikke eksperimente tuleb ka tervete riikide tasemel. Prantsusmaa tahab keelustada kõhnumist propageerivate modelliagentuuride lehed – anoreksia on raske häire, mis kahjustab noorte arengut ja võib ka surmaga lõppeda. Ühendkuningriigis tahab David Cameron, et toimiks filter, mis takistaks juurdepääsu äärmuslikule sisule. Kui inimene tahab juurdepääsu, siis ta saab selle, aga peab eraldi nõudma, et filter maha võetaks.
Saame näha, mis mõju neil poliitika-katsetustel on. Loodetavasti annavad need meile rahvusvahelise kogukonnana teadmisi, millised moodused on head, et võtta tehnoloogiast parim, pääsedes samas kõrvalmõjudest tulenevatest kannatustest.
Kas see, et nutiseadmed arendavad võimet teha mitut asja korraga, müüt või tõde?
Psühholoogias on ammu küsitud, kas segaperekondade lastele, kes peavad korraga õppima kaht keelt, on sellest üksnes kasu või on topeltõppimisest ka kahju. Nüüd näeme üha nooremaid lapsi seadmeid kiirelt ja osavalt kasutamas. Me ei tea veel, kas see on üksnes kasulik, või tuleb nende osavus muude asjade arvelt. Teame, et mõni laps on ülimalt hea puuteekraanide kasutaja, aga samas mitte nii osav kääridega lõikaja või kasvõi kingapaelte siduja. Kas see on lühiajaline või pikaajaline efekt?