Palk on küll kõiki erutav teema, ent mõistuspärane on siiski alustada küsimusest, mida me tahame, et inimene organisatsiooni hüvanguks teeks. Kui me sisuliselt mingit tööd ei oota, siis on ka üks sent liiga palju. Ja vastupidi: kui ootame korralikku, pühendunud tööd, siis tuleb selle eest ka nõukogu liikmele turuhinda maksta.
Äriseadustik ütleb nõukogu pädevuse kohta järgmist: «Nõukogu planeerib aktsiaseltsi tegevust ja korraldab aktsiaseltsi juhtimist ning teostab järelevalvet juhatuse tegevuse üle.» Järelikult peavad nõukogu liikmed suutma konkreetses ärivaldkonnas strateegilisi sihte seada ja sisuliselt hinnata, kas eesmärgi poole liigutakse parimal võimalikul moel. Tagada finantskontroll ja kõigi asjaosaliste lojaalsus ettevõttele on nii loomulik kui ka seaduse nõue.
Riigile kuuluv äriühing pole seaduse ees sugugi teistsugune kui ükskõik milline muu ettevõte. Ka riigifirma nõukogu ei peaks olema selle liikmetele sotsiaalabi saamise koht, ammugi mitte koht, kus ajada mingit oma asja, mis ei edenda konkreetse riigifirma äri või koguni kahjustab seda. Praktikast paistab siiski, et nende juhtimises põimuvad kõikvõimalikud kummalised huvid.
Võib tuua ridamisi näiteid, kuidas erakonnad on määranud nõukogudesse inimesi, kellel pole mingisugust praktilist ega teoreetilist kokkupuudet ei ärijuhtimise ega ka konkreetse valdkonnaga. Nõukogusid on kasutatud kui poliitika varumeeste pinki. Kui nõukogus saab lihtsalt istuda ja mõnesajaeurost tasu vastu võtta, siis pole sellist nõukogu ju sisuliselt tarvis.