See on tore ja vajalik, aga kindlasti mitte piisav. Kõrgkooli minnes valib IT eriala noor, kes on selleks tõuke saanud juba varem. Näiteks gümnaasiumis, põhikoolis või hoopis kooli kõrvalt huviringist. See ei juhtu enamasti iseenesest.
Tänapäeva noored on 24/7 online. Nad orienteeruvad teenustes, sotsiaalvõrgustikes ja mängudes paremini kui ükski neljakümneaastane. Selline on elu. Aga ega see ei tähenda veel, et nad mõistaksid, kuidas veeb töötab või miks mõni veebileht avaneda ei taha. Samamoodi ei teata üldiselt, mis auto kapoti all toimub.
Mulle tundub, et liiga tihti eeldatakse, et noored saavad digitaalse maailmaga iseenesest hakkama. Ei saa. Digitaalne maailm on palju enamat kui Facebook, Instagram ja Snapchat. Täpselt samamoodi nagu koolis õpitakse eri kujundite pindala arvutama, peab koolis õppima ka mõistlikku salasõna valima, internetist infot otsima, leitud infosse kriitiliselt suhtuma, aga ka digiallkirja andma. Enesekaitse on üha vähem rusikatega vehkimine ja aina enam teadmine, millist e-kirja tasub avada, millist mitte, ja milleks on vaja tarkavara uuendada.
Ometigi on 2015. aastal Eestis koole, kus õpib näiteks kolm paralleeli, aga arvutiklassi jaoks ruumi ei ole. Tekstidokumendi koostamist ja e-kirja saatmist näitab õpetaja enda arvutist läbi projektori seinale. Teisalt on ka koole, kus arvuti kasutamist eraldi ei õpetata – arvuti kasutamine on lihtsalt igapäevasesse õppetöösse loomuliku osana integreeritud. Algklassides programmeerimishuvi tekitamine on muidugi klass omaette.