Lisaks tekitab loodav EL kvoodi-süsteem küsimuse -- kas nüüd hakkabki nii olema, et keegi Brüsselis arvutab mingi talle pähe tulnud valemijärgi välja kvoodi ja meie hakkame siin ise kaasa rääkimata seda vabatahtlikult täitma? Sellest keeldumine tähendaks ju sallimatust, suletust ja Ungariga samasse ritta sattumist.
Peamiseks indikaatoriks, mis annab aimu immigrantide probleemist ühiskonnas on eelkõige kodakondsuseta inimestes osakaal. Nagu näha ei arvesta seda ELi kvoodi-valem. Kodakondsuseta inimeste osakaal näitab mitte-integreerunute osaühiskonnas. Vaatamata sellele, et kodakondsuse põhimõtted riikides on erinevad, peaks see olema üks indikaator, mille alusel pagulaste kvooti riikide vahel jagatakse. Eestis on nö kodumaata inimeste arv juba praegugi suur võrreldes enamuse teiste EL riikidega.
Kui muuta meie pagulas- ja üldse immigratsioonipoliitika liberaalsemaks, siis tuleb kogu ühiskonnal vastutada sellele järgnevate protsesside eest. Kuidas me suudame tagada kõigile siin elavatele inimestele inimliku elu? Vastutustundetu oleks väita, et ega pagulased siia kauaks jää, vaid liiguvad nagunii esimesel võimalusel soojema kliima ja parema hoolekandega riikidesse. Siis ei anna me probleemi lahendamisse ELis ju tegelikult mingit panust!
Kui iseenda tulevikus ei olda kindlad – ja seda eesti rahvas praegu ei ole -- siis rahvas ilmselt ei soovi avada pandora laegast, mille eest pärast keegi vastutust ei võta. Näiteid liiga vaba (et mitte öelda kontrollimatu) immigratsioonipoliitika pahupoolest on kuulnud ka maal elav tädi Maali.
Veel üks oluline põhimõte vääriks märkimist. Kui vastuvõetud pagulastele tagatakse hoolekande valdkonnas teatud garantiid, siis ei tohi need olla suuremad kui need, mis meie enda inimestele kehtivad. Näiteks hooldekodu ühele inimesele kulutatud ressursid.
Eesti rahvas ei ole sugugi abistamise vastu – vaadake mitmesuguste annetuskampaaniate tegijate arve ja annetatud raha hulka – aga oma jõudu ja ressursse tuleks kainelt hinnata.