Sellist massiivset kriitikatulva, mille alla on sattunud Taavi Rõivase uus valitsus kohe pärast ametisse astumist, ei ole ette tulnud ühegi varasema valitsuse puhul. Kriitilised ei ole mitte üksnes opositsioon ja valijad, kriitikanooli pilluvad vastastikku isegi valitsuskoalitsiooni poliitikud. Selle tagajärjel on vähenenud usaldus nii valitsuse vastu tervikuna kui ka peaministri vastu eraldi võetuna ning kahanenud toetus kõigile valitsuserakondadele.
Kui märtsis, kohe pärast riigikogu valimisi, pidas peaministri institutsiooni väga või pigem usaldusväärseks 55 protsenti elanikkonnast (sh 65% eesti- ja 32% venekeelsetest vastajatest), siis maikuus usaldas peaministrit vaid 39% kõigist küsitletutest (45% eestlastest ja 26% mitte-eestlastest). Usaldus valitsuse vastu oli märtsi 57 protsendilt (sh 64% eesti- ja 41% venekeelsetest) langenud mais 47 protsendile (50% eestlastest ja 38% mitte-eestlastest).
Paremini pole käinud ka valitsusparteide käsi: Reformierakonna valimisteaegsest 27,7-protsendisest toetusest on alles jäänud vaid 18 protsenti, Isamaa ja Res Publica Liidu toetus on kahanenud 13,7 protsendilt üheksale, sotsiaaldemokraatide oma 15,2 protsendilt 13-le. Olukord, kus kaks kuud pärast valimisi on valitsuserakondade summaarne toetus vaid 40 protsenti, jäädes 12 protsendiga alla riigikogu opositsioonile, on pretsedenditu.
Mis on lahti?! Põhjus ei saa olla ju selles, et valitsusliitu on kokku sattunud «valed» erakonnad. Kui püüaksime kujutleda praeguse vastuolusid täis võimukoalitsiooni asemel mõnda muud võimalikku kombinatsiooni (küsitlused näitavad, et eelkõige sooviksid praeguse koalitsiooniga rahulolematud näha valitsuses Keskerakonda), oleks üldist rahulolu pälvivat tulemust samuti üsna raske ette kujutada. Poliitikas pettumise tagamaad peavad asuma sügavamal.