«Meie õpilaste agressiivsus ei tulene niivõrd pahatahtlikkusest, kuivõrd eneseregulatsiooni puudulikkusest,» lausub Maire Reest. «Meie ülesanne ongi parandada laste enesekontrolli ja toimetulekut, et nad saaksid tulevikus paremini hakkama.»
Tõhusaimad kokkulepped saavutatakse sekkumiste baasoskusi ja teadmisi omavate töötajate vahel. Õpilaste päevad tuleb sisustada nii, et üks täiskasvanu juhitud kindla eesmärgiga tegevus järgneb teisele. Päev saab niimoodi kindlad raamid ja jääb vähem võimalusi kurja sepitseda.
Maire Reest loodab, et «Tulukese» koolitustel saadud tarkused ja oskused aitavad ühendkoolil liikuda pedagoogilise ühistegevuse suunas. «Loomulikult pole meie võimalused võrreldavad Põhjamaade omadega, kuigi meie pilgud on pööratud eeskujusid otsides just sinnapoole,» ütleb Reest. «Eestlane on alati olnud leidlik saavutama tulemust vähema kuluga, nii oleme meiegi püüdnud õpilaskeskse mudeli väljatöötamisel keskenduda olemasoleva efektiivsele kasutamisele. Mina ootan tulevikult, et käitumisprobleemide ja nendega seotud küsimuste lahendamisel saaksid siit professionaalset abi ja juhiseid kõik, kes seda vajavad.»
Maarjamaa hariduskolleegiumi alusväärtused toetuvad üldtunnustatud põhiväärtustele ja viisakusnormidele. Tähtsaks peetakse ausust, hoolivust, aukartust elu ees, õiglust, inimväärikust, lugupidamist enda ja teiste vastu, austust emakeele ja kultuuri vastu, sallivust, õiguspõhisust, vastutustundlikkust.
«Eetiliste otsuste ja hoiakute eeldus on eetilise maailmapildi olemasolu, mille kujundamine on koolikollektiivi ühislooming,» sõnab Reest.
Ellu on kutsutud nõukoda eri valdkonna spetsialistide ja teadlastega, et tõhustada kompetentsikeskuseks arenemist. Laste ja lastevanemate huvide paremaks esindamiseks on hoolekogu koosseisus lastekaitse ja lastevanemate liidu esindajad. Igaühe arengueesmärgid püstitatakse koostöös lapse, vanema ja arenguvajadusi tundvate spetsialistidega.