Aga ka siis, kui eeltöö nõuab palju spetsifitseerimist, ka siis on olemas parem meetod kui see ajast ja arust lähenemine, kus tööle eelneb kuude- või aastatepikkune elukauge teoreetiline «läbimõtlemine». Praktikas on oluliselt tulemuslikum iteratiivne mudel, kus suur plaan jagatakse väiksemateks tükkideks ja teostatakse ükshaaval, lühikeste teravalt planeeritud sööstudena, vahepeal tagasisidest õppides ja järgmisi plaane kohendades.
Miks disain üldse oluline on? Riigikogu kantselei haldusdirektor tõi televisioonis disainerite kriitikale vastuseks, et neil on tõsine asutus, nemad teevad tööd ja see pole mingi tsirkus. See on ebakompetentsuse tase, mis kogu loo kenasti ära raamistab.
Disain ei ole paraku kunst ega tsirkus, see on midagi rajult, fundamentaalselt erinevat – see on lahenduse läbimõtlemine kasutaja seisukohast. Ülesande lahendamine selliselt, et sa astud kasutaja kingadesse, samastad end temaga. Disain on kasutatavus. See on iga tööetapi esimene ülesanne, ilma selleta pole ühelgi järgmisel sammul vähimatki mõtet. See on töö, mida riigihangetes vahele jätta armastatakse ja dokumentide pastakast väljaimemisega asendada tavatsetakse.
Viga on süsteemne – disainihankeid viivad läbi inimesed, kellel puudub ettevalmistus nii tellimiseks, vajaduse hindamiseks kui ka töö vastuvõtmiseks. Aga teate mis? Riigiasutus ei peagi tegelikult ise disaini tellimiseks kompetentne olema. Mida teeb eraettevõte siis, kui neil vajalik kompetents puudub? Ta palkab projekti läbi viima sobiva inimese.
Teiseks pakub disain distsipliinina midagi, mida näiteks tarkvaraarenduses teha ei anna. Disainihanke asemel võib väljast kaasatud spetsialistide toel ka disainikonkursse korraldada. Eelvalikuga, tasustatult. Täpselt nagu arhitektuuri puhul tasapisi heaks tavaks hakkab saama.